۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ادامه به کارگیری کودکان توسط گروه تروریستی پ.ک.ک

ادامه به کارگیری کودکان توسط گروه تروریستی پ.ک.ک

  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
  • ۷۱ بازدید
  • ۰

استفاده نظامی گسترده از کودکان توسط گروه تروریستی پ.ک.ک/ی.پ.گ در شمال سوریه با حمایت آمریکا همچنان ادامه دارد.

به گزارش انجمن بی تاوان، علی‌رغم امضای توافق میان فرهاد عبدی شاهین با نام مستعار «مظلوم عبدی» یکی از سرکردگان گروه تروریستی پ.ک.ک/ی.پ.گ و دفتر سازمان ملل متحد در ژنو در ژوئن سال ۲۰۱۹ به منظور ترخیص سربازان کودک توسط این گروه تروریستی، همچنان شمار زیادی کودک در میان اعضای این گروه دیده می‌شوند.

گروه تروریستی پ.ک.ک/ی.پ.گ که از حمایت‌ گسترده آمریکا برخوردار است، با ربودن کودکان سوری که در سن و سال مدرسه رفتن هستند، از آنها به عنوان اعضای خود استفاده می‌کند. این گروه تروریستی از دیدار یا تماس اعضای کم سن و سال خود با خانواده‌هایشان ممانعت می‌کند.

تنها در ماه ژوئیه امسال ۱۸ کودک ۱۴ تا ۱۷ ساله از مناطق حسکه، قامشلی و حلب توسط گروه تروریستی پ.ک.ک/ی.پ.گ ربوده شده و به اجبار در کمپ‌های تروریستی تحت آموزش‌های نظامی قرار گرفته اند.

صباح عنتر، مادر سوری که دخترش دو سال پیش در قامشلی توسط عوامل پ.ک.ک/ی.پ.گ ربوده شده سوم اوت سالجاری در گفتگو با آناتولی درباره ربایش دخترش گفت: از چهارمین روز یک دوره آموزشی در مدرسه دخترم بی خبر هستم. دفعات زیادی به نیروهای امنیتی و دفاتر سازمان ملل در منطقه مراجعه کرده ام.

این مادر سوری افزود: دخترم هنگامی که تنها ۱۶ ساله بود توسط گروه تروریستی ربوده شد. دخترم می‌خواست که معلم شود.

از سوی دیگر تصاویر مربوط به قبرستانی در عین العرب که اعضای کشته شده پ.ک.ک/ی.پ.گ در آنجا دفن شده اند نیز نشان می‌دهد بسیاری از اعضای کشته شده این گروه تروریستی تنها ۱۴ تا ۱۷ سال داشته اند.

استفاده گسترده گروه تروریستی پ.ک.ک/ی.پ.گ از کودکان برای مقاصد نظامی درحالی ادامه دارد که آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین حامی این گروه طی سال‌های اخیر انواع و اقسام مهمات و تجهیزات نظامی را در اختیار پ.ک.ک/ی.پ.گ قرار داده است.

حمایت‌های آمریکا از پ.ک.ک/ی.پ.گ درحالی ادامه دارد که به ربایش و سوء استفاده نظامی از کودکان توسط این گروه تروریستی در چندین گزارش بین المللی از جمله گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل در ۱۶ ژانویه ۲۰۲۰ و حتی گزارش وزارت امور خارجه آمریکا در ۲۶ ژوئن ۲۰۲۰ اشاره شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین