۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • اداره PYD در عین العرب برنامه های پ.ک.ک را اجرا می کند

اداره PYD در عین العرب برنامه های پ.ک.ک را اجرا می کند

  • ۳ مرداد ۱۴۰۲
  • ۱۲۷ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : فعالان کرد تایید می‌کنند که اداره خودمختار حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) از منطقه عین العرب در سوریه از نظر خدمات غفلت می‌کند و بیشتر منافع آن اجرای برنامه‌های گروه تروریستی کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) است که منطقه را از پشت صحنه اداره می‌کند، و خاطرنشان می‌کنند که برق در روز بیش از ۲۰ ساعت قطع می‌شود.

عمر احمد فعال سیاسی در این رابطه گفت: برق (عین العرب) کوبانی بیش از ۲۰ ساعت در روز قطع می شود در حالی که هر ۴۸ ساعت یک بار آب می آید.

احمد توضیح داد: “با توجه به دمای بالای هوا، از اداره خودمختار خواسته شده است تا سیستم آمپر کوبانی را ایمن کند.”

وی خاطرنشان کرد که “دولت PYD از موضوع تامین آمپر برق برای کوبانی طفره می رود، زیرا این رژیم به سوخت نیاز دارد و آمادگی تامین نیازهای مولدهای برق از سوخت را ندارد.”

و احمد افزود: “این تصمیم در دست کادرهای پ.ک.ک است که کمی بیشتر گازوئیل را برای مردم کوبانی خرج می کنند، تا زمانی که این مقامات به گروه های ترکیه و رژیم سوخت را به دلار می فروشند، بنابراین کوبانی آخرین دغدغه آنهاست.”

وی افزود: نان به مقدار کم موجود است که مردم را مجبور می کند از نانوایی های خصوصی با قیمت های بالا خرید کنند.

احمد همچنین خاطرنشان کرد: مردم کوبانی در شرایط سختی در زمینه های مختلف زندگی می کنند، زیرا اساسی ترین نیازهای زندگی در این منطقه وجود ندارد.

و او تاکید کرد که “منفعت اصلی اداره PYD که مملو از فساد است، اجرای برنامه های کادرهای پ.ک.ک است که به نیازهای منطقه در جنبه های مختلف اهمیت نمی دهند.”

در همین حال، محمود علو، فعال حقوق بشر گفت که «افراد مرفه به دلیل قطع مداوم برق و از دست دادن امیدشان به اداره PYD، انرژی خورشیدی را نصب می کنند».

وی افزود: «با توجه به کمبود فرصت های شغلی، بیکاری گسترده و سقوط ارزش پول سوریه، همه شهروندان پتانسیل ارائه یک سیستم انرژی خورشیدی را ندارند. زیرا قیمت سیستم انرژی از ۱۲ تا ۱۵ میلیون لیر سوریه متغیر است.

مهاجرت جوانان کرد از کوبانی به دلیل از دست دادن ابتدایی ترین امکانات برای زندگی، بی توجهی اداره PYD در کوبانی از نظر خدمات، زندگی و تحصیل و تبدیل منطقه به پادگان نظامی ادامه دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین