۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اداره امنیت ملی افغانستان اعلام کرد؛ رهبر داعش خراسان در افغانستان بازداشت شد

اداره امنیت ملی افغانستان اعلام کرد؛ رهبر داعش خراسان در افغانستان بازداشت شد

  • ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
  • ۲۶۴ بازدید
  • ۰

به گزارش «انجمن بی تاوان»، ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که نیرو‌های این ریاست عبدالله اورکزی، رهبر شاخه خراسان گروه داعش را به همراه ۱۹ تن دیگر بازداشت کرده‌اند.

ریاست امنیت ملی افغانستان در اعلامیه‌ای که روز شنبه، ۱۶ فروردین، منتشر کرد، گفته است که عبدالله اورکزی مشهور به «اسلم فاروقی» رهبر گروه تروریستی داعش شاخه خراسان با ۱۹ تن از همکاران نزدیکش، از جمله قاری ذاهد و سیف الله مشهور به ابوطلحه پاکستانی طی یک عملیات هدفمند و پیچیده بازداشت شده‌اند.

اسلم فاروقی زاده روستای آخندزاده گان منطقه اورکزی ایجنسی کشور پاکستان است.

در آخرین حمله تروریستی داعش افغانستان، روز ۶ فروردین یک بمبگذار انتحاری وارد عبادتگاه اقلیت سیک‌ها در کابل شد. در این عملیات دست کم ۲۶ نفر کشته و ۸ نفر دیگر زخمی شدند.

این اعلامیه افزوده است که اسلم فاروقی در اعترافات اولیه خود از ارتباطات گسترده داعش خراسان با سازمان‌های اطلاعاتی منطقه‌ای پرده برداشته است.

ریاست امنیت ملی همچنین گفته‌است که این رهبر داعش باشنده اصلی قریه آخندزاده‌گان منطقه‌ی «اورکزی اجنسی» بوده است و قبلاً به عنوان مسوول نظامی شهر پشاور، فرمانده گروه داعش مستقر در دره عبدالخیل ولسوالی اچین ولایت ننگرهار و مسوول عملیات‌های داعش در خیبر اجنسی فعالیت داشته است.

او بعد از کشته شدن ابوسعید باجوری به عنوان والی خودخوانده داعش در افغانستان تعیین شد.

ریاست امنیت ملی گفته که او روابط تنگاتنگی با سایر شبکه‌های تروریستی مانند لشکر طیبه و شبکه حقانی داشته است که این ارتباطات اکنون در سطوح مختلف گروه داعش شاخه خراسان گسترش یافته است.

بر اساس اطلاعات امنیت ملی، قاری زاهد مشهور به معاذ، مسوول نظامی داعش در افغانستان، و سیف الله مشهور به ابوطلحه پاکستانی، مسوول جلب و جذب و افراد در گردان‍های مختلف داعش در ولایت ننگرهار بوده‌اند.

این ریاست، اما درباره زمان بازداشت این اعضای برجسته داعش و مکانی که آن‌ها را بازداشت کرده چیزی نگفته‌است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *