۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اتهام اردوغان به ‘جسارت به ساحت مقدس قرآن’

اتهام اردوغان به ‘جسارت به ساحت مقدس قرآن’

  • ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
  • ۳۴۱ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، اردوغان با انتقادات گسترده ای در شبکه های اجتماعی مواجه شد، او این ادعای خود را در مراسم گرامیداشت ۵۲۷ امین سالگرد فتح قسطنطینیه (استانبول امروزی) پایتخت روم شرقی به دست سلطان محمد دوم مطرح کرد؛ سلطان محمد عثمانی پس از این پیروزی لقب محمد فاتح گرفت.

کاربران در شبکه های اجتماعی نه تنها تاکید کردند که اردوغان تاریخ را جعل و تزویر می کند؛ بلکه او را به جسارت به ساحت قرآن متهم کردند و هشتگی تحت عنوان ‘اردوغان به ساحت مقدس قرآن جسارت نمود’، منتشر کردند و به سخنان سابقش در واکنش به مخالفان ترکیه درباره کشته شدن نظامیان ترک در سوریه اشاره کردند؛ وی گفته بود که عثمانی ها در غزوه بدر و احد و حنین نیز شرکت داشتند، کاربران از ربط دادن این امر به حوادث سوریه ابراز شگفتی کردند و او را به تخریب این کشور برای حفظ منافع شخصی خود متهم کردند.

کاربران نه تنها افکار اردوغان درباره تاریخ اسلام را مورد انتقاد قرار دادند بلکه از سیاستهای دوگانه وی در قبال رژیم اشغالگر و مساله فلسطین نیز انتقاد کردند و تصاویر هواپیمای اسراییلی را که گفته شده چند روز پیش در استانبول به زمین نشست منتشر کردند و آن را بیانگر عمق روابط میان ترکیه و رژیم اشغالگر دانستند.

کاربران شبکه های اجتماعی همچنین تلاشهای او برای توسطه طلبی در دریای مدیترانه به ضرر مردم لیبی و سوریه نیز انتقاد کردند. او سوری ها را برای جنگ به لیبی می فرستد. آنها از اردوغان خواستند تا جنگهای شخصی و توسعه طلبانه خود را به جنگهای مسلمان در بدر و احد ربط ندهد.

در حالی که برخی محمد فاتح را ستودند، اما اقدامات ظالمانه عثمانی ها در حق ملتهای مسلمان بویژه عرب ها در طول ۴۰۰ سال را محکوم کردند و افکار اردوغان را خطری برای این کشورها دانستند.

با صرف نظر از حمله کاربران در شبکه های اجتماعی به اردوغان که ممکن است از سوی برخی کشورها حمایت شده باشد، اظهارات مکرر اردوغان درباره احیای امپراطوری عثمانی که در کشورهای عربی حکومت کردند، حاکی از خطری واقعی است. به ویژه که اردوغان ارتش ترکیه را رسما وارد خاک سوریه کرد و سوریه آن را یک اشغالگری می داند که باید با آن مقابله کرد؛ اردوغان اما آن را حمایت از غیرنظامیان می داند در حالی که به ترکی کردن مناطق تحت کنترلش در سوریه اقدام می کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین