۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اتحاد ۱۰ حزب و سازمان چپ سوسیالیستی ترکیه با پ ک ک

  • ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
  • ۴۲۹ بازدید
  • ۰

سرویس بین المل انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : تاسیس حزب دمکراتیک خلق ها (HDP) سر آغاز درگیری ها و جنگ در مناطق کردنشین ترکیه بود، این حزب که با دستور شخص عبدالله اوجالان  و با رویکرد سیاسی تاسیس گردید .

فعالیت سیاسی این حزب در ترکیه  با برانگیختن احساسات و هیجانات جوانان کُرد در مناطق کردنشین  همراه بوده و نا امنی و آشوب  را بوجود آورده  و کشور ترکیه را در مسیری جنگ داخلی قرار داده است.

سخنان و احادیث بسیاری مبنی بر اینکه   حزب دمکراتیک خلق (HDP)   بر اساس سیاست های  سازمان اطلاعاتی ترکیه میت  تشکیل یافته ، تا در این مقطع از تاریخ بهانه ای برای نسل کشی کردها باشد. پ ک ک  در مقطعی از تاریخ در نسل کشی کردها نقش بسزایی را ایفا نمود و لی هم اکنون حزب دمکراتیک خلق این ماموریت را عهده دار شده است.

اخبار بسیاری مبنی بر اینکه پ ک ک و اوجالان دست نشانده سازمان اطلاعاتی ترکیه میت وجود دارد.

پ ک ک  با  حمایت  از سیاست های حزب دمکراتیک خلق ها بر اختلافات و درگیرها در مناطق کردنشین دامن می زد.

پ ک ک علی رغم حمایت از سیاست های حزب دمکراتیک خلق ها به تازگی با ۱۰ حزب و سازمان چپ  سوسیالیت ترکیه  متحد و  «جنبش انقلابی متحدانه خلق‌ها» را تاسیس کرده اند.

این جنبش با صدور بیانیه ای اعلام نمود :”این حرکت رو به‌پیش و انقلابی، روحیه تازه‌ای به‌مبارزه انقلابی در کردستان و سراسر ترکیه، به‌خصوص شور و شوق بی‌سابقه‌ای را در مناطق تحت نفوذ گریلاها به‌وجود آورده است.”

از بیانیه منتشره کاملا مشهود است که درگیرهای و  نسل کشی کردها در مناطق کردنشین ترکیه به اوج خود خواهد رسید و  سال ۲۰۱۶  سال نسل کشی  کردها در تاریخ ثبت خواهد شد.

پ ک ک ،حزب دمکراتیک خلق ها و ۱۰ حزب چپ سوسیالیت ترکیه  ، ابزاری در دست اردوغان بوده تا مناطق کردنشین را خالی از سکنه نمایند.

نماینده گان حزب دمکراتیک خلق با مشاهده کشتار زنان و کودکان کردها هیچ فقط به دنبال پایان این کشتار نبوده و هر روز با حضور در متینگ های مختلف و به بازی گرفتن احساسات مردم کُرد انان را به مقاومت و ادامه درگیری ها با ارتش ترکیه دعوت می کنند.

نماینده گان HDP  به دنبال مذاکره برا ی اتمام جنگ در مناطق کردنشین با دولتمردان نمی باشند و در جنگ رسانه ای فقط اذهان عمومی را منحرف می نمایند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور نو عثمانی ترکیه با هوشیاری هر چه تمام تصمیم به ریشه کن کردن کردها در ترکیه گرفته و برای اجرایی این سیاست از افرادی همچون اوجالان و دمیرتاش بهره می برد و اتحاد چند حزب چپ سوسیالیت ترکیه استراتژی جدید اردوغان بمنظور افزایش سرکوب  کردها است.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین