۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • اتحادیه میهنی کردستان پیشنهاد ایجاد اردوگاهی برای کادرهای پ.ک.ک در رومادیه یا رانیه دارد

اتحادیه میهنی کردستان پیشنهاد ایجاد اردوگاهی برای کادرهای پ.ک.ک در رومادیه یا رانیه دارد

  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
  • ۱۱۷ بازدید
  • ۰

سرکرده اتحادیه میهنی کردستان: ما از آمریکا و سازمان ملل می‌خواهیم که برای پیشنهاد ما روی خط بیایند.

انجمن بی تاوان : یک منبع در اتحادیه میهنی کردستان گفت که این حزب از حملات مداوم به پ‌ک‌ک در سلیمانیه می‌ترسد و تحت فشار ترکیه پیشنهاد ایجاد اردوگاهی در منطقه رومادیه یا راپرین برای کادرها و اعضای پ‌ک‌ک داده است.

ترکیه فشارهای خود را تشدید کرده است

در گذشته، به ویژه پس از سقوط دو هلیکوپتر ضد تروریستی (نیروی درگیر در اقدامات تروریستی) که به عنوان بخشی از کمک های ائتلاف برای مبارزه با داعش در اختیار اتحادیه میهنی کردستان قرار گرفت، در استان دهوک سقوط کرد و بعداً فاش شد که تعدادی از جنگجویان پ.ک.ک را منتقل کرده اند. فشار بر اتحادیه میهنی را از سر گرفت، اما سلیمانیه قربانی شد، فشارها از دو جهت بود:

اول، بسته شدن حریم هوایی ترکیه به روی پروازهای عبوری از فرودگاه سلیمانیه که از چند ماه قبل اجرایی شده است. اگرچه قباد طالبانی به ترکیه سفر کرده و با رئیس سازمان اطلاعات ترکیه ملاقات کرده و قول کمک به ترکیه برای مبارزه با پ.ک.ک را داده است، اما این تحریم هنوز لغو نشده است.

دوم، حملات پهپادی در حال تبدیل شدن به یک اتفاق روزمره است و ترکیه هر روز حملاتی را انجام می دهد.

به گزارش پایگاه خبری، اتحادیه میهنی می‌خواهد از فشارها فرار کند و بیم آن دارد که نبردها در آینده افزایش یابد و مناطق بیشتری تحت کنترل آن به حل و فصل جنگ بین ترکیه و پ‌ک‌ک تبدیل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی، اتحادیه میهنی کردستان برای این منظور پیشنهاد ایجاد اردوگاهی برای کادرها و اعضای پ.ک.ک در مرز عراق و اقلیم کردستان به ویژه در استان الانبار و شهر رومادیه یا در منطقه راپرین داده است.

دلشاد رشید ملا، یکی از اعضای شورای عمومی گوران در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری گفت: این اقدام هم برای اتحادیه میهنی و هم برای پ.ک.ک خوب است، زیرا اتحادیه میهنی می بیند که فشار ترکیه افزایش یافته و مراکز شهرها بمباران می شود. نکته دیگر این است که اتحادیه میهنی کردستان انتظار نداشت که پ‌ک‌ک در سلیمانیه موضع بگیرد، بنابراین باید راه‌حلی سریع و بدون تشدید مشکلات پیدا کند.

پ‌ک‌ک یک گروه ترکیه‌ای است و باید در داخل مرزهای خود فعالیت کند، نه در سلیمانیه و اقلیم کردستان. بنابراین، زمانی که پ‌ک‌ک مقر خود را به سلیمانیه بیاورد، ترکیه خوشحال می‌شود، زیرا حضور پ‌ک‌ک به ترکیه بهانه‌ای می‌دهد تا به منطقه اقلیم فشار بیاورد».

به گفته رهبر گوران، اتحادیه می‌ترسید که پ‌ک‌ک با مداخله در کشورهای منطقه فعالیت‌های خود را در سلیمانیه افزایش دهد. پ‌ک‌ک از خدا خواست راهی برای ورود به سلیمانیه پیدا کند که خود اتحادیه میهنی آن را باز کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین