۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اتحادیه میهنی: حملات ترکیه به پ.ک.ک براساس نقشه ای از پیش طراحی شده انجام می گیرد

اتحادیه میهنی: حملات ترکیه به پ.ک.ک براساس نقشه ای از پیش طراحی شده انجام می گیرد

  • ۵ مرداد ۱۳۹۴
  • ۳۰۲ بازدید
  • ۱
حزب اتحادیه میهنی کردستان (یکیتی) اعلام کرد که حملات ارتش ترکیه به مواضع پ.ک.ک در کوه قندیل واقع در شمال اقلیم کردستان براساس نقشه ای از پیش طراحی شده، صورت گرفته است.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از کردپرس ، در اطلاعیه ای که یکیتی در این خصوص منتشر کرده، ضمن ابراز تاسف و نگرانی از وضعیت به وجود آمده، از دولت ترکیه درخواست شده است: با توجه به جنگ و نبرد شدید نیروهای پ.ک.ک و نیروهای پیشمرگ اقلیم با گروه تروریستی داعش، ارتش ترکیه حملات خود علیه اقلیم کردستان را متوقف سازد؛ چرا که موفقیت در این نبرد نیاز به اتحاد و همبستگی میان نیروهای مقابله‌ کننده‌ با ترور داشته و توقف حملات ترکیه‌  جبهه ضد ترور را تقویت می کند.
همچنین از پ.ک.ک نیز درخواست شده است که صبر و خویشتنداری پیشه کرده و از اقدامات زودهنگام در واکنش به اقدامات عجولانه‌ و نادرست، بپرهیزد.
یکیتی از دولت و ریاست اقلیم کردستان نیز خواسته است که با تمام توان، اقدامات لازم را برای متوقف ساختن این حملات در پیش بگیرند.
اطلاعیه یکیتی تأکید می کند که نقض حریم هوایی اقلیم کردستان توسط نیروی هوایی ترکیه و حمله به مناطق محل سکونت شهروندان عادی، براساس نقشه ای از پیش طراحی شده و در حالی صورت  می گیرد که مذاکرات صلح میان پ.ک.ک و آنکارا، مدت سه سال است که آغاز شده است.
همچنین اشاره شده که به جای اینکه در شرایط کنونی جنگ با داعش طرف های منطقه ای و نیروهای آزادیخواه را در یک جبهه و یک صف کنار هم گردآورد، اقدامات این چنینی موجب نابودی آرامش و مذاکراتی است که سالها برای آغاز آن تلاش شده است.
اطلاعیه یکیتی تأکید می کند که جلوگیری از رسیدن دشمنان صلح به اهداف خود در منطقه، وظیفه ای است بر دوش حزب حاکم عدالت و توسعه (AKP ) در ترکیه.
یکیتی با اشاره به دولت ائتلافی در اقلیم کردستان درخواست کرده که تمامی احزاب سیاسی اقلیم در کمترین زمان ممکن نشست فوق العاده ای را برای بررسی این مسئله و یافتن راهکارهای جدی برای حل مشکلات انجام دهند.
در پایان این اطلاعیه از کشورهای غربی و اتحادیه اروپا نیز درخواست شده است نقش خود را به صورت مؤثر در حل این مشکلات و نیز مشکلات سیاسی منطقه، ایفا کنند؛ چرا که تداوم چنین شرایطی موجب تقویت داعش و  تروریست ها خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

۱ دیدگاه

  1. نیروهای آزادی بخش منظورت تروریستهای پ ک ک و پژاک و pyd هستند?????جنگ داعش و پ ک ک جنگ بین دو گروه تروریستی است.از هر طرف کشته بشه به نفع ماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین