۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ابهام در خصوص آینده‌ی حیات سیاسی صلاح‌الدین دمیرتاش

ابهام در خصوص آینده‌ی حیات سیاسی صلاح‌الدین دمیرتاش

  • ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
  • ۳۱۳ بازدید
  • ۰

 

هنوز مشخص نیست که با ادغام حزب صلح و دموکراسی در حزب دموکراتیک خلق ها، دمیرتاش چه پستی را در اختیار می گیرد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از پایگاه خبری تحلیلی İlkehbaer صلاح الدین دمیرتاش رهبر حزب صلح و دموکراسی (BDP) پس از برگزاری انتخابات شهرداری های ترکیه در سی ام مارس (دهم فروردین) تاکنون محافل سیاسی و حزبی ظاهر نشده و از سخنرانی و مصاحبه نیز خودداری کرده است. سکوت و غیبت معنی دار دمیرتاش در حالی است که به توصیه ی سران پ.ک.ک، همه ی نمانیدگان حزب صلح و دموکراسی در مجلس ملی ترکیه به حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) پیوسته اند و قرار است از این به بعد، این حزب چپ گرای وابسته به پ.ک.ک، تنها نماینده ی خط سیاسی اوجالان در مجلس باشد.
این در حالی است که حزب دموکراتیک خلق ها که در انتخابات اخیر در ۳۲ استان ترکیه نامزد معرفی کرده بود، حتی یک شهرداری به دست نیاورد و اغلب تحلیل گران سیاسی ترک و کُرد، تاسیس این حزب را یک پروژه ی شکست خورده تلقی کردند. رهبری حزب دموکراتیک خلق ها همچنان در اختیار ارتوغرول کورکچو و صباحت تونجل خواهد بود و حزب صلح و دموکراسی هم قرار است فقط مدیریت کلی شهرداری های خود در مناطق کردنشین را در اختیار داشته باشد.
در همین حال برخی رسانه های ترکیه به این موضوع اشاره کرده اند که با شهردار شدن احمد ترک در حوزه ی انتخابیه ی ماردین، پست وی در کنگره ی جامعه ی دموکراتیک خالی شده و این پست به دمیرتاش پیشنهاد شده اما وی از قبول کردن آن خودداری نموده است. در همین حال عثمان بایدمیر شهردار پیشین دیاربکر و از سیاست مداران مشهور کُرد نزدیک به پ.ک.ک که در انتخابات اخیر در شهر اورفا از نامزد حزب عدالت و توسعه شکست خورده است، هنوز هیچ پستی در اختیار ندارد.
قرار است بعدازظهر امروز در مجلس ملی ترکیه، صلاح الدین دمیرتاش برای آخرین بار به عنوان رهبر حزب خود سخنرانی کند و طی روزهای آتی با برگزاری کنگره، تکلیف حزب و حیات سیاسی خود را روشن کند.
صلاح الدین، دانش آموخته ی رشته ی حقوق و از کردهای اَلازغ است و برادر او نورالدین نیز که پیش تر رهبری حزب صلح و دموکراسی را در اختیار داشت، هم اکنون در کوهستان قندیل و در کنار سران پ.ک.ک به سر می برد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین