۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیا بارزانی خائن به قوم کُرد می باشد؟!

  • ۷ مرداد ۱۳۹۴
  • ۳۴۷ بازدید
  • ۳

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :حمایت ضمنی رئیس اقلیم کردستان عراق از حملات کنونی دولت ترکیه به مواضع حزب کارگران کردستان (پ پ ک) موجی از نارضایتی کردهای وابسته به پژاک و پ ک ک در شبکه های اجتماعی و حتی در رسانه گروهک بوجود آورده است.

رسانه های پ ک ک و پژاک بارزانی ها را  به پیوند ناگسستنی و ریشه ای خیانت به کردها می داند.پژاک منافع شخصی ، پست ومقام بازانی و از دست ندان قدرت از عوامل اصلی خیانت بارزانی عنوان می کند.

اکنون پژاک و پ ک ک بر مبنای چه استدلالی بارزانی را خائن  می خواند قابل تامل است؟!

مقایسه جایگاه سیاسی و حقوقی پ ک ک و زیر شاخه های آن  با  حزب دمکرات کردستان عراق در سطح بین الملی می توان پی برد که کدام حزب قانونی مشروعیت حقوقی دارد و کردستیز نمی باشد.

پس از سرنگونی رژیم حزب بعث عراق، کردها حکومت سرزمین کردستان در عراق را تشکیل دادند. تشکیل حکومت کردها در عراق با تصویت قانون اساسی کشور عراق و تائید پارلمان بعنوان اقلیم کردستان عراق نامگذاری شد.، طبق قانون اساسی اقلیم کردستان عراق اقلیمی خودمختار  که توسط احزاب کُرد اداره می شود.

مسعود بارزانی بنا به توافق بوجوده آمده با سایر احزاب کُرد رئیس حزب دمکرات کردستان عراق بعنوان رئیس جمهور  قانونی اقلیم کردستان منصوب می شود، مسعود بارزانی  از لحاظ سیاسی و حقوق بین المل  بعنوان رئیس جمهور اقلیم بوده و تمام دولت های جهانی در مناسبات سیاسی و اقتصادی با وی رایزنی می کنند.

بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق بوده و برای حفظ این موقعیت خود به تعامل و همکاری با قدرت های منطقه  می نماید و برای توسعه مناطق کردنشین تحت سیطره ی خود از هیچ گونه مناسبات سیاسی ،اجتماعی و اقتصادی با قدرت های منطقه دریغ نمی کند.

سیاست های بازانی در منطقه کاملا مشهود و ملموس بوده که وی فردی زیاده خواه نبوده و تمام فعالیت های خود را در راستای ارتقاء و پیشرفت اقلیم کردستان عراق معطوف کرده است.

پس به نتیجه می رسیم که بارزانی ها بر اساس قوانین و حقوقی که در سطح بین الملی مقبولیت دارد بر مسند حکومت تکیه زده است و خودمختاری کردستان را کاملا قانونی بدست آورده اند.

اکنون موقعیت سیاسی و حقوقی پ ک ک  را مورد بررسی قرار می دهیم…

حزب کارگران کردستان نام گروهی چپگرا و مسلح در کردستان ترکیه است که از سال ۱۹۸۴ به عنوان سازمانی چریکی شناخته شده که به صورت مسلحانه علیه دولت ترکیه برای خودمختاری کردستان و حقوق فرهنگی و سیاسی کردها در ترکیه مبارزه می‌کند.

پ.ک.ک پیش تر به دنبال ایجاد یک دولت مستقل کُردی در جنوب و جنوب شرقی ترکیه بود. اما هم اکنون به دنبال حقوق فرهنگی و زبانی کردها و ایجاد نوعی از خودگردانی در چهارچوب مرزهای ترکیه است. پ ک ک بیش ۴۰ سال جنگ مسلحانه  با دولت ترکیه در تشکیل کردستان مستقل در ترکیه همانند اقلیم کردستان عراق ناکام مانده ولی با این شرایط و اصاف در پی تاسیس کردستان بزرگ در چهار کشور ایران ،سوریه ، عراق و ترکیه است.

سیاست و ایدئولوژی منسوخ آپوئیست پ ک ک و پژاک ، بر گرفته از افکار سوسیالیستی و کمونیستی منجر به دخالت های  این گروهک در مناطق کردنشین شده است.

پ ک ک و پژاک خود را نماینده ی مشروع و قانونی همه کردها می داند و بر این باورند که  حاکمیت مناطق کردنشین خاورمیانه بایستی در اختیار آنان باشد.

فرقه ی پ ک ک و سایر شاخه های تروریستی آن حزبی تروریستی بوده که نام این حزب در لیست تروریستی جوامع بین الملی وجود دارند و اکنون تمام جهان این حزب را تروریست می دانند.

پس نتیجه اینکه پ ک ک گروهی شبه نظامی  در جوامع بین الملی بعنوان یک گروه تروریستی مطرح بوده و هیچ گونه مشروعیت قانونی و حقوقی ندارد.

دخالت های گروهک شبه نظامی و تروریستی پ ک ک در دیگر کشورهای منطقه می تواند از عوامل اصلی اختلاف بارزانی با پ ک ک اعلام داشت.

اکنون پاسخ  این سوال که آیا بارزانی خائن بوده و   چرا پ ک ک وی را خائن می داند ؟ کاملا محرض گردید…

باززانی رئیس جمهور قانونی اقلیم کردستان بوده و ارتباط وی با مقامات سایر کشورها در چارچوپ روابط بین الملی  برای پیشرفت و توسعه اقلیم الزامی است ، ولی پ ک ک گروهکی یاغی و قاچاقچی که در کوه ها و دره های قندیل جزء تحرکات تروریستی و فاشیسمی کاری نداشته و عامل ناامنی در مناطق کردنشین می باشد.

عدم حمایت بارزانی از تروریست های پ ک ک در قبال حملات ترکیه منجر گردید تا پ ک ک و زیر شاخه های تروریستی آن بارزانی را خائن بنامند.

 

قبلی «
بعدی »

۳ دیدگاه ها

  1. مسعود بارزانی خیانت کار شده
    فقط به فکر اقلیم کردستان و منافع گروه خود می باشد
    اما بدانید کل اقلیم کوردستان از پژاک و پ کک حمایت می کنند و پ ک ک را از خورد می دانند

    و مسعود بارزانی بزودی کنار خواهد رفت

    • ۱۳۶۷ شما بهتره قبل اینکه نظر بدی دو کلاس سواد یادبگیری خلاصه منظورت چی بود پ.ک.ک رو
      می خورین کک رونگه می دارین ؟؟!!

    • شتر در خواب بیند پنبه دانه…گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه
      شما بی خود میکنید بارزانی را خائن خطاب میکنید.خائن کسانی هستند که در مناطق کردنشین قتل و کشت و کشتار راه می اندازند و در امور داخلی سایر کشورها دخالت بی جا میکنند و سایر احزاب را خودفروش خطاب میکنند.زمان قلدری پ.ک.ک به پایان رسیده و باید قبول کند نماینده تام الاختیار ملت کرد نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین