۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیا ارتش ترک در مقابل پ.ک.ک شکست خورده است؟

  • ۲۲ دی ۱۳۹۴
  • ۴۰۸ بازدید
  • ۰

 

سرویس بین المل انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :ارتش ترکیه همواره در جنگ هایی که با پ.ک.ک در مناطق غیرشهری داشته است موفق بوده ولی اکنون که به طور جدی جنگ به شهرها کشیده نیروهای ارتش ترکیه علی رغم گذشت ۴۰ روز از آغاز درگیری ها در سور نتوانسته اند تروریست های پ.ک.ک را شکست دهند، اما غیرنظامیان و کودکان اولین قربانیان این جنگ بوده است.

پ ک ک با انتقال جنگ به داخل شهرها بدنبال تخریب جایگاه بین الملی اردوغان و دولت ترکیه می باشد ، متاسفانه تاوان این سیاست قربانی کودکان و زنان بی گناه است.

حکومت نظامی و عملیات های مشترک ارتش و نیروهای امنیتی ترکیه در حالی در سور وارد ۴۰ مین روز و در جیزره و سیلوپ وارد ۲۶ مین روز خود شده است که افزایش مدت زمان این عملیات ها و عدم نتیجه بخشی قاطع آنها در مبارزه با نیروهای نظامی پ.ک.ک کارشناسان ترکیه را وادار به اظهار نظر در این باره کرده است.

به نظر برخی از کارشناسان مبارزه با ترور در ترکیه عملیات های مبارزه با ترور که بر نیروهای زمینی تکیه می کند در مناطق شهری و محلات بسیار دشوارتر از کوه ها، مناطق مرزی و به طور کلی مناطق خارج از شهر است. در مناطق شهری تک تیراندازهای ارتش ترکیه قابلیت های خود را از دست داده و به مانند مناطق غیر شهری نمی توانند در این عرصه موفق باشند. همچنین در مناطق مرزی تشخیص بمب های کار گذاشته در مسیر نیروهای امنیتی بسیار دشوارتر از مناطق غیرشهری است. ارتش ترکیه همواره در جنگ هایی که با پ.ک.ک در مناطق غیرشهری داشته است موفق بوده و در کوتاه ترین زمان ممکن نیروهای پ.ک.ک را وادار به عقب نشینی می کرد ولی اکنون که به طور جدی جنگ به شهرها کشیده است. نیروهای ارتش ترکیه علی رغم گذشت ۳۸ روز از آغاز درگیری ها در سور نتوانسته اند نظامیان پ.ک.ک را در این مناطق شکست دهند.

کارشناسان مبارزه با ترور ترکیه معتقد هستند که مقاومت نیروهای نظامی کرد در کوبانی یک تحول اساسی در جنگ های پ.ک.ک بوده است. بعد از کوبانی، پ.ک.ک استراتژی های جنگی خود را عوض کرده و وارد جنگ های شهری شده است، ساخت سنگرهای متصل به یک دیگر، حفر خندق ها برای ممانعت از ورود نیروهای امنیتی ترکیه و ساخت تونل های ارتباطی از درون خانه ها و استفاده از بمب های دست ساز شرایط را برای نیروهای نظامی ترکیه بسیار سخت کرده است. از طرف دیگر شرایط بد آب و هوایی و بارش برف سنگین به همراه سرمای شدید در این مناطق عملیات نیروهای امنیتی در ترکیه را تحت تاثیر قرار داده و طولانی تر شدن عملیات ها را سبب شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *