۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • آیا آمریکا سلاح‌های زیستی را روی مردم خودش هم آزمایش کرده است؟

آیا آمریکا سلاح‌های زیستی را روی مردم خودش هم آزمایش کرده است؟

  • ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۴۸۹ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان،  تیرماه سال ۱۳۹۸، یک سناتور مجلس نمایندگان آمریکا برای نخستین بار از وزارت دفاع این کشور خواسته تا درباره بیماری لایم که سالانه ۳۰۰ تا ۴۲۷ هزار نفر را مبتلا می‌کند پاسخگو باشد.

کریست اسمیت” نماینده ایالت نیوجرسی این اتهام را وارد کرده و می‌خواهد مطمئن شود که آیا این بیماری را ارتش آمریکا قبلا روی مردم خودش آزمایش کرده است یا نه؟

او این اتهامات را پس از آن وارد کرد که متوجه شد یک دانشمند سلاح‌های زیستی در کتابش نوشته بود بیماری لایم ساخته دست بشر است و آمریکا برای حمله به کشور‌های رقیب آن را ساخته و روی مردم خودش آزمایش کرده است.

نام این کتاب “گزش” و نام نویسنده اش “ویلی برگ دوفر” است.

—————————————————————————————————————————-
بیماری لایم عبارت است از یک بثور پوستی که پس از هفته‌ها یا ماه ها، علائم آن بر روی دستگاه عصبی مرکزی، دستگاه قلب و عروق و مفاصل اثر می‌گذارد. این بیماری یک بیماری محدود است و معمولاً بدون درمان برطرف می‌شود.

بورگدورفری با گاز گرفتن از یک حشره سیاه و یا گوزن نر آلوده به انسان‌ها منتقل می‌شود. کنه و ساس بعد از غذا خوردن از گوزن یا موش آلوده، آلوده می‌شوند. یک کنه باید ۲۴ تا ۴۸ ساعت روی پوست بماند تا عفونت را منتقل کند.

بیشتر افرادی که مبتلا به بیماری لایم هستند، هیچ خاطره‌ای از یک نیش کنه را ندارند. این بیماری در سال ۱۹۷۵ در محله اُلد لیم، کانکتیتوت گزارش شد. شایع‌ترین بیماری کنه در اروپا و شمال غربی ایالات متحده آمریکا است.

—————————————————————————————————————————-

البته پس از بررسی‌های انجام شده، این موضوع از سوی سایر دانشمندان مردود اعلام شد چراکه به گفته آنان هیچ مدرکی دال بر این ادعا پیدا نشده است.

بررسی سوابق آزمایش سلاح های زیستی در آمریکا

این اولین بار نیست که چنین اتهامی به وزارت دفاع آمریکا وارد شده، معمولا در بازه‌های زمانی مشخص برخی نهاد‌های خصوصی و یا دولتی این کشور برخی از اسناد را عمدا فاش می‌کنند. برای مثال می‌توان به گزارش “ساحلی که جان ادوارد را گرفت ” استناد کرد.

علاوه بر ماجرای “ادوارد و سواحل شمالی سانفرانسیسکو”، در سال ۱۹۵۰ آمریکا آزمایش دیگری انجام می‌دهد.

سازمان ملی پژوهش ایالات متحده در سال ۱۹۹۷ فاش کرده که کشورش در ۱۹۵۰ با هواپیما مواد شیمایی “روی کادمیوم سولفید” را روی شهر‌های “سنت لوئیس در میزوری” و “مینیاپولیس در مینسوتا” اسپری می‌کند.

پس از افشای این آزمایش مقامات آمریکایی ادعا کردند که هیچ آسیبی به افراد ساکن دراین شهر‌ها وارد نشده تا اینکه در سال ۲۰۱۲ ” پروفسور لیزا مارتینو تیلور ” مدعی شد نرخ ابتلا به سرطان در میان افراد ساکن در این مناطق افزایش داشته است.

پس از مدتی نیز مشخص شد که این دو شهر در ایالات متحده از نظر ناهمواری، آب و هوا و جمعیت شباهت‌های زیادی به مسکو و برخی اهداف در شوروی سابق داشته است.

موضوعی که پیش از افشا شدنش بوسلیه سازمان ملی پژوهش آمریکا، در سال ۱۹۵۴ از سوی مقامات شوروی مطرح شد، اما آمریکایی‌ها آن را رد کردند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *