۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • آمریکا به آموزش نظامی به تروریست‌های YPG/PKK در سوریه ادامه می‌دهد

آمریکا به آموزش نظامی به تروریست‌های YPG/PKK در سوریه ادامه می‌دهد

  • ۹ خرداد ۱۴۰۲
  • ۱۳۵ بازدید
  • ۰

منابع محلی می گویند که نیروهای ویژه آمریکا در حال آموزش تسلیحاتی به ۲۴۰ تروریست YPG/PKK در منطقه شهر مالکیه در نزدیکی مرز ترکیه و عراق هستند.

به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از منابع محلی، نیروهای آمریکایی به آموزش نظامی به تروریست های YPG/PKK در استان الحسکه در شمال شرق سوریه ادامه می دهند.

به گفته منابعی که خواستند نامشان فاش نشود، نیروهای ویژه آمریکا به ۲۴۰ تروریست YPG/PKK در منطقه شهر المالکیه در نزدیکی مرز ترکیه و عراق آموزش تسلیحاتی می دهند.

در این آموزش که در آن از بسیاری از خودروهای جنگی زرهی بردلی ساخت آمریکا استفاده شد، استفاده از سلاح های سبک و متوسط به تروریست ها آموزش داده شد.

بالگردهای آمریکایی نیز روز سه شنبه در منطقه آموزشی پروازهای شناسایی انجام دادند.

ترکیه مدت‌هاست با ارائه تسلیحات و آموزش به ی.پ.گ/پ‌ک‌ک از سوی آمریکا – متحدش در ناتو – مخالفت کرده است.

در حالی که ایالات متحده می گوید برای مبارزه با گروه تروریستی داعش با این گروه متحد است، ترکیه می گوید استفاده از یک گروه تروریستی برای مبارزه با گروه دیگر بی معنی است.

آموزش قبلی برای تروریست ها

آمریکا و فرانسه که بخشی از ائتلاف ضد گروه تروریستی داعش هستند، پیش از این با آموزش های مسلحانه و رزمایش های مختلف از تروریست های YPG/PKK در الحسکه و دیرالزور در شرق رود فرات حمایت کرده اند.

در الحسکه، مناطق کوه عبدالعزیز و مجموعه ورزشی علاوه بر برخی از پایگاه‌های آمریکایی و منطقه نفتی عمر در دیرالزور به مناطق آموزشی تبدیل شده‌اند.

در آموزش های قبلی، استفاده از سلاح، روش های تصرف مواضع تعیین شده توسط هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) از زمین، حملات خمپاره ای، آتش توپخانه، فرود هوایی و جلوگیری از حمله به پایگاه ها به تروریست ها آموزش داده شد.

در مجموعه ورزشی در الحسکه، که به عنوان منطقه فرود هلیکوپترهای آمریکایی عمل می کند، به تروریست های YPG/PKK نیز آموزش های عملی هوابرد داده می شود.

سربازان فرانسوی که تحت نظارت آمریکا در سوریه فعالیت می کنند، به تروریست های YPG/PKK آموزش آتش توپخانه دادند.

ایالات متحده و نیروهای ائتلاف تحت رهبری آن از سال ۲۰۱۵ به هزاران تروریست YPG/PKK آموزش مسلحانه ارائه داده اند.

همچنین، در دسامبر گذشته و بهمن ماه امسال، نیروهای آمریکایی تمرینات مسلحانه مشترکی را با تروریست های YPG/PKK در صحرا انجام دادند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *