۹ فروردین ۱۴۰۳

آمار تلفات پ.ک.ک در سال ۲۰۱۸

  • ۱۲ دی ۱۳۹۷
  • ۲۸۷ بازدید
  • ۰

وزارت کشور ترکیه آمار کشته شدگان٬ دستگیرشدگان و تسلیم شدگان پ.ک.ک در سال ۲۰۱۸ میلادی را منتشر کرد.
به گزارش انجمن بی تاوان،به نقل از روزنامه ملیت٬ وزارت کشور ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در سال ۲۰۱۸ میلادی نیروهای نظامی و امنیتی ترکیه عملیات‌های گسترده‌ای برای مبارزه با پ.ک.ک انجام دادند.

در این خصوص، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد: سال ۲۰۱۸ در حوزه مبارزه با ترور برای ترکیه٬ سالی پر از موفقیت بوده است.

همچنین سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه اعلام کرد: به پایان عمر پ.ک.ک نزدیک می‌شویم و با اطلاعات روشنی که در دست داریم، متوجه شده‌ایم که در حال حاضر آنها در سراسر مرزهای ترکیه فقط ۷۰۰ نفر نیرو دارند که اغلب آنها به غارها گریخته و توان انجام هیچگونه هجومی ندارند.

در بیانیه وزارت کشور ترکیه به این موضوع اشاره شده که در سال ۲۰۱۸ میلادی مجموعاً بیش از ۷۵ هزار عملیات انجام شده است. حجم و تعداد بالای عملیات هوایی برون مرزی٬ درون مرزی٬ عملیات کوهستانی٬ روستایی و شهری٬ منجر به آن شده که در سال ۲۰۱۸ میلادی تعداد ۶۹۸ نفر از نیروهای پ.ک.ک کشته٬ ۵۳۴ نفر از آنان دستگیر و ۵۱۹ نفر از آنان تسلیم شوند.

این در حالی است که برخلاف رویه سالیان پیشین که سالانه دست کم بین ۵۰۰ تا هزار نفر نیروی تازه نفس به پ.ک.ک می‌پیوستند٬ در سال ۲۰۱۸ میلادی این رقم در هشت ماه نخست به پنجاه نفر هم نرسید.

مقامات امنیتی ترکیه همچنین اعلام کرده‌اند که در میان کشته شدگان٬ ۱۰۷ نفر از فرماندهان پ.ک.ک مشاهده شده‌اند که بسیاری از آنها از افراد جای گرفته در لیست تحت تعقیب وزارت کشور ترکیه بوده و با درجات مختلف برای دستگیری آنها جایزه‌های نقدی کلانی در نظر گرفته شده بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *