۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • آمار بازداشتی ها و تسلیمی های پ.ک.ک طی چهار ماه گذشته

آمار بازداشتی ها و تسلیمی های پ.ک.ک طی چهار ماه گذشته

  • ۲ آذر ۱۳۹۴
  • ۳۱۲ بازدید
  • ۰

روزنامه ستار چاپ ترکیه در گزارشی در شماره دیروزخود از بازداشت ۱۶۰۲ تن از عوامل گروه پ ک ک در عملیات نیروهای پلیس این کشور در چهار ماه اخیر خبر داد.
انجمن بی تاوان آذر بایجان غربی به نقل از کوردپاریز ، در عملیاتی که نیروهای پلیس از ۲۴ ژوییه تا ۲۰ نوامبر اجرا کردند، ۵۶۲۴ تن دستگیر شدند که ۲۹۰۸ تن از آنان پس از بازجویی در دادستانی آزاد و ۱۶۰۲ تن از جمله ده تبعه خارجی با صدور قرار بازداشت و روانه زندان شدند. همچنین ۱۱۱۴ تن از آنان نیز به صورت مشروط به نظارت قضایی آزاد شدند.
بر اساس این گزارش در عملیات مختلف که نیروهای پلیس ترکیه علیه دیگر گروه های تروریستی از جمله جبهه انقلابی نجات خلق ترکیه ، حزب کمونیست مارکسیست لنینیست اجرا کردند ، ۳۸۶ تن دستگیر و تحویل دادستانی شدند. ۱۶۷ تن از این افراد پس از بازجویی در دادستانی و ۹۷ تن به صورت مشروط به نظارت قضایی آزاد و ۱۲۲ تن با صدور قرار بازداشت روانه زندان شدند.
در عملیات ها علیه گروه هایی مانند ،‌پ ک ک، داعش و جبهه انقلابی نجات خلق در ۴ ماه اخیر ۸ هزار و ۱۱۵ کیلو مواد شیمیایی ساخت بمب،‌ ۳۹ قبضه سلاح سنگین،‌ ۳۱۹ نارنجک،‌۱۲۸۴ بمب دست ساز، ۱۹۵ قبضه تفنگ، ۲۸۳ قبضه تپانچه،‌۲۸۰ قبضه تفنگ شکاری،‌ ۲۰۹۲ کوکتل مولوتف،‌ ده ها هزار گلوله و مقادیری مهمات کشف شد.
در این عملیات ها ۴۰۶ تروریست کشته شدند که جنازه ۱۰۲ تن از آنان کشف شد اما جنازه ۳۰۴ تن از تروریست ها توسط دیگر اعضای گروه های تروریستی ربوده شد.
همچنین در این مدت ۷۷ تن از تروریست ها که در درگیری با نیروهای دولتی زخمی شده بودند ، دستگیر شدند.
در این مدت در درگیری هایی که حوزه استحفاظی پلیس با تروریست ها روی داد ،‌ ۵۳ مامور پلیس و ده سرباز ارتش ترکیه و در حوزه استحفاظی ژاندارمری نیز ۲۰ تن از نیروهای پلیس ترکیه در درگیری با عوامل گروه های تروریستی کشته شدند.
همچنین براساس خبری که در خبرگزاری آنالی منتشر شده، در عملیات همه‌جانبه نیروهای امنیتی ترکیه علیه گروه تروریستی پ.ک.ک، ۶۱۸ نفر از اعضای این گروه از ماه ژوئن امسال تاکنون خود را تسلیم کرده‌اند.
اغلب آنها از اردوگاه‌های پ.ک.ک در شمال عراق فرار کرده و تسلیم فرماندهی نیروهای زمینی ترکیه شده‌اند.

جنگنده‌های نیروی هوایی ترکیه مواضع پ.ک.ک از جمله قندیل، هفتانین، متینا، اواشین و زاپ در شمال عراق را نیز چندین بار مورد حمله خود قرار دادند.

در این عملیات مواضع، پناهگاه‌ها و مهمات زیاد گروه تروریستی پ.ک.ک منهدم و منطقه فعالیت این گروه نیز محدود شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین