۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • آخرین وضعیت آماری کرونا در آذربایجان‌غربی

آخرین وضعیت آماری کرونا در آذربایجان‌غربی

  • ۴ فروردین ۱۳۹۹
  • ۳۳۹ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، نگاهی به آمار اعلامی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در خصوص بیماران کرونایی نشان می‌دهد که شهرستان‌های جنوبی شاهین‌دژ، بوکان و تکاب به نسبت جمعیت، بیشترین همه‌گیری بیماری کرونا را در استان به خود اختصاص داده‌اند و شهرستان‌های ارومیه، نقده و خوی نیز پس از آنها قرار دارد.

طی ۲۵ روزی که از ثبت نخستین بیمار مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی می‌گذرد، ۴۲۸ نفر در ۱۷ شهرستان این استان به این بیماری مبتلا و از این تعداد، متاسفانه ۳۱ نفر جان خود را از دست داده و ۲۱۸ نفر شامل حدود ۵۱ درصد مبتلایان ترخیص شده‌اند.

این آمار نشان می‌دهد که در حال حاضر ۱۷۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های شهرستان‌های ۱۷ گانه آذربایجان‌غربی تحت درمان هستند که البته باید موارد مشکوک به ابتلا را نیز به آنان اضافه کرد و روند ارایه خدمات درمانی در سطح استان مطلوب به نظر می‌رسد.

آمار و ارقام ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان فارغ از جمعیت نیز حاکی است که شهرستان‌های ارومیه، بوکان، خوی، شاهین‌دژ، میاندوآب، مهاباد، نقده و تکاب بیشترین تعداد مبتلایان را به خود اختصاص داده‌اند.

در جدول مربوط به این آمار در حالی شهرستان‌های شوط، پلدشت، چالدران، چایپاره و اشنویه در بهترین شرایط در خصوص ابتلا به کرونا قرار دارد که شهرستان‌های سردشت، سلماس، ماکو و پیرانشهر در میانه‌های جدول قرار دارد و هر لحظه احتمال افزایش قابل توجه مبتلایان در آنها وجود دارد.

۳۵ درصد کل مبتلایان به شهرستان ارومیه اختصاص دارد که البته این شهرستان علاوه بر دارا بودن همین سهم جمعیتی از استان، میزبان برخی از بیماران شهرستان‌های مختلف شمالی و جنوبی است.

پس از ارومیه شهرستان‌های بوکان، خوی و شاهین‌دژ به ترتیب با سهم «۱۴»، «۱۱» و هفت درصدی حدود یک سوم دیگر مبتلایان در استان را به خود اختصاص داده‌ است و یک سوم دیگر نیز به ۱۳ شهرستان دیگر اختصاص دارد.

اما در خصوص نسبت تعداد مبتلایان به جمعیت شهرستان که یکی از شاخص‌های مهم در این خصوص می‌تواند به شمار رود، شاهین‌دژ با سهم یک مبتلا به ازای هر سه‌هزار و ۳۰۰ نفر در بالای این جدول است و بوکان با یک مبتلا به ازای چهارهزار نفر، تکاب با یک مبتلا به ازای هر چهارهزار و ۷۰۰ نفر و ارومیه با یک مبتلا به ازای هر هفت‌هزار نفر در رده‌های بعدی است.

پس از این شهرستان‌ها در این شاخص به ترتیب نقده، خوی، مهاباد، میاندوآب، سردشت، چایپاره، ماکو و اشنویه قرار دارد.

در این شاخص شهرستان‌های چالدران با یک مورد به ازای هر ۱۵ هزار نفر، پیرانشهر با یک مورد به ازای هر ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر، سلماس با یک مورد به ازای هر ۲۰ هزار نفر، پلدشت با یک مورد به ازای هر ۲۱ هزار نفر و شوط با یک مورد به ازای هر ۵۵ هزار نفر بهترین شرایط را دارد.

با توجه به تدابیر اندیشیده شده در خصوص تعطیلی اصناف و بازاریان و همچنین گزارش‌های دریافتی در خصوص رعایت بسیاری از توصیه‌ها از سوی شهروندان، امیدواری‌ها در خصوص کاهش میزان ابتلا در روزهای آینده افزایش یافته ولی تداوم رعایت توصیه‌ها در این خصوص  بسیار الزامی است.

نخستین مورد ابتلا به کرونا روز هشتم اسفند امسال در آذربایجان‌غربی ثبت شد؛ برخی پیش‌بینی‌ها از تداوم چندین هفته تا چندین ماهه این بیماری خبر می‌دهد و کوتاه‌شدن این روند، به همراهی مردم از طریق خودقرنطینگی بستگی دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین