۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • ۷ کودک در ماه گذشته توسط عناصر پ.ک.ک ربوده شده اند

۷ کودک در ماه گذشته توسط عناصر پ.ک.ک ربوده شده اند

  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • ۱۰۶ بازدید
  • ۰

منابع حقوق بشر امروز دوشنبه تأیید کردند که به اصطلاح «جوانان انقلابی» تحت نظارت کادرهای گروه تروریستی پ‌ک‌ک یک کودک دیگر را در شهر رقه در شمال سوریه ربودند تا ضمن مستندسازی، او را به زور جذب کنند.

به گزارش انجمن بی تاوان، «شبکه نظارت بر حقوق بشر سوریه» در بیانیه‌ای گفته است که کادرهای پ.ک.ک (خلیل ابراهیم الحسن الفاضل) ۱۱ ساله را از منطقه مززه شهاده در پشت بیمارستان الفرات در استان الرقه ربودند و او را به اردوگاه های نظامی استخدام کودکان بردند.

این شبکه با بیان اینکه کودک تنهاست و پدرش در زندان های نیروهای سوریه دموکراتیک به سر می برد و با عمویش زندگی می کند، تاکید کرد که این نیروها همچنان به تخلفات خود علیه غیرنظامیان و کودکان در مناطق تحت کنترل خود ادامه می دهند و در حال دستگیری کودکان و پرتاب آنها به اردوگاه های استخدام کودکان هستند.

این شبکه از جامعه بین‌المللی و سازمان‌های حقوق کودک خواست تا وظایف خود را انجام دهند، از کودکان محافظت کنند و بر «SDF» فشار بیاورند تا ربودن کودکان را متوقف کند و آنها را در جنگ‌های نظامی شرکت ندهد و بر لزوم بازگرداندن همه کودکان ربوده شده به خانواده هایشان تاکید کرد.

علاوه بر این، شبکه “ناظر حقوق بشر سوریه” کشته شدن ۱۲۱ غیرنظامی در سوریه در ماه آوریل را مستند کرد و افزایش موارد ربودن کودکان خردسال توسط جوانان انقلابی تحت نظارت پ‌ک‌ک را تایید کرد.

این شبکه در بیانیه‌ای اعلام کرد: دلایل تلفات زیاد در ماه آوریل گذشته به دلیل تنش بالا و هرج‌ومرج امنیتی در مناطق تحت کنترل نیروهای رژیم سوریه و همچنین مناطق تحت کنترل نیروهای رژیم سوریه است. تداوم سیاست‌های نیروهای دموکراتیک سوریه مبنی بر ارتکاب تخلفات و محدودیت‌ها در مناطق تحت کنترل آن و همچنین بمباران رژیم سوریه تأثیر آشکاری بر افزایش فراوانی تخلفات در شمال غرب سوریه داشت.

این شبکه مین های انفجاری را یکی از خطرناک ترین ابزارهایی می دانست که در آوریل گذشته باعث مرگ غیرنظامیان شد، زیرا ۸۲ غیرنظامی بر اثر انفجار مین کشته شدند.

بر اساس مستندات شبکه “سوریه ناظر حقوق بشر”، ۵ غیرنظامی توسط نیروهای رژیم سوریه کشته شدند و ۴ غیرنظامی از جمله یک مرد جوان زیر شکنجه نیروهای دموکراتیک سوریه و ۵ غیرنظامی نیز توسط نیروهای ارتش سوریه کشته شدند.

این شبکه نشان داد که یک کودک در اردوگاه الحول در روستای الحسکه به دست نیروهای “SDF” کشته شده است.

این سازمان همچنین خاطرنشان کرد که ۸۲ غیرنظامی بر اثر انفجار مین از جمله ۶ کودک و ۴ زن در حالی که در مناطق جداگانه ای از سوریه به دنبال قارچ ترافل بودند، کشته شدند.

این شبکه گفت: از میان قتل های مستند شده علیه غیرنظامیان طی یک ماه گذشته، ۶ غیرنظامی به شمول یک زن توسط افراد مسلح ناشناس در مناطق تحت کنترل “SDF” کشته شدند و یک غیرنظامی نیز توسط افراد مسلح ناشناس در مناطق تحت کنترل کشته شدند. توسط ارتش ملی سوریه رژیم سوریه ۱۸ غیرنظامی را به دست افراد مسلح ناشناس کشت.

این شبکه همچنین در یک ماه گذشته ۳۳ مورد دستگیری خودسرانه علیه غیرنظامیان در مناطق مختلف سوریه را مستند کرده است که از این تعداد ۱۴ مورد توسط نیروهای رژیم سوریه انجام شده است.

این شبکه اعلام کرد: نیروهای دموکراتیک سوریه از طریق بازوهای مختلف امنیتی خود به سیاست‌های خود برای عضوگیری از کودکان ادامه می‌دهند، زیرا این شبکه ربوده شدن ۷ کودک در شمال شرق سوریه توسط نیروهای دموکراتیک سوریه را مستند کرده و آنها را به اردوگاه‌های آموزشی ویژه برای آمادگی برای شرکت در نبردها منتقل کرده است.

این خبر تایید کرد که نیروهای رژیم مسئول دستگیری ۱۴ غیرنظامی از جمله یک فعال رسانه ای، ۳ کودک و ۳ زن در مناطق تحت کنترل خود هستند. این شبکه همچنین ربودن یک غیرنظامی توسط افراد مسلح ناشناس در مناطق تحت کنترل رژیم سوریه را مستند کرد.

در شمال غرب سوریه، این شبکه دستگیری ۱۴ غیرنظامی توسط نیروهای ارتش ملی سوریه، از جمله یک پسر خردسال، علاوه بر دستگیری ۳ غیرنظامی توسط هیئت تحریر الشام در مناطق تحت کنترل خود را مستند کرد.

شبکه “ناظر حقوق بشر سوریه” از شورای امنیت سازمان ملل متحد، سازمان ملل متحد و همه سازمان های بین المللی مرتبط خواست تا در برابر مسئولیت های خود برای حفاظت از غیرنظامیان در سوریه بایستند و از کمیسیون مستقل تحقیقات بین المللی خواست تا تحقیقات گسترده ای را آغاز کند.

این شبکه از همه طرف‌های درگیر در سوریه خواست تا غیرنظامیان را از درگیری در امان نگه دارند، عملیات و درگیری‌های خود را از مکان‌های مملو از غیرنظامیان و دارایی‌هایشان حذف کنند و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده نکنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین