۶ مرداد ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • یک گزارش عراقی هشدار می دهد: پ.ک.ک به دنبال ماندن در شنگال است، علیه دولت عمل می کند و در صورت رهگیری نیروهای امنیتی، آنها را مورد حمله قرار می دهد

یک گزارش عراقی هشدار می دهد: پ.ک.ک به دنبال ماندن در شنگال است، علیه دولت عمل می کند و در صورت رهگیری نیروهای امنیتی، آنها را مورد حمله قرار می دهد

  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
  • ۷۰ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان: ناظران نسبت به برنامه‌های گروه تروریستی کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) برای ماندن در منطقه شنگال (سنجار) با ایجاد شبکه بزرگ تونل و ذخایر طبیعی هشدار داده‌اند.

ناظران خاطرنشان کردند که پ‌ک‌ک از مرزهای عراق و سوریه برای قاچاق اسلحه، مواد مخدر و قاچاق انسان و اعضای بدن برای تامین مالی خود استفاده می‌کند و توانسته است به ثروت مالی پیشرفته‌ای دست یابد که باعث گسترش اجتماعی آن در مناطق فقیرنشین شنگال و همچنین اقلیم کردستان عراق شده است.

پایگاه خبری «السومریه» عراق روز یکشنبه در گزارشی از پایگاه خبری «بنیوز» نوشت: «شنگال در حال تبدیل شدن به ذخایر طبیعی و شبکه بزرگی از تونل‌های ساخت پ‌ک‌ک است و این تونل‌ها به گفته نمایندگان، نشان می‌دهد که برنامه‌های آن بلندمدت است و به‌طور غیرقابل پیش‌بینی به دنبال ماندن در شنگال است.

وی افزود: «جغرافیای جدیدی توسط این گروه در استان‌های نینوا و کرکوک و بخش‌هایی از اقلیم کردستان با زور سلاح ترسیم شد، در محدوده منطقه‌ای که به عنوان مناطق مدیریت خودمختار شناخته می‌شود، جایی که جنگجویان را جذب و در صفوف خود ادغام کرد. تا زمانی که پ.ک.ک دارای جناح‌های بزرگ عراقی عرب و ایزدی بود که علیه دولت و نهادهای امنیتی آن کار می‌کردند و حتی ممکن بود به نیروها حمله کنند.

وی افزود: “پ.ک.ک همچنین یک شبکه حمل و نقل غیررسمی غول پیکر و گذرگاه هایی خارج از کنترل دولت ایجاد کرد که از کوه های قندیل تا شنگال و سپس به عمق سوریه امتداد می یابد.”

گزارش قبلی پایگاه، سال‌ها پیش، به نقل از یک منبع آگاه از منطقه گزارش داده بود که شبه‌نظامیان پ‌ک‌ک مشغول حفر سنگر و تونل در کوه شنگال هستند. تلاشی از سوی گروه برای تبدیل آن به یک «قندیل» (مقر فعلی پ‌ک‌ک) در کوه‌های قندیل است.

این منبع گفت که تعداد زیادی از جنگجویان پ.ک.ک به کوه شنگال (۱۲۰ کیلومتری شمال غرب موصل) رسیدند و با استفاده از ماشین آلات سنگین مخصوص کوه، شروع به حفر سنگر و تونل در کوه کردند.

این منبع همچنین اشاره کرد که تلاش‌های پ‌ک‌ک برای تقویت مواضع خود در منطقه شنگال، افزایش تعداد نیروهای خود در آن منطقه و حفر تونل و سنگر، ​​نشان‌دهنده قصد این گروه تروریستی برای ماندن در منطقه و ترک نکردن آن علی‌رغم هشدارهای مکرر است.

این اقدام جدید پ‌ک‌ک می‌تواند خطرات شنگال را افزایش دهد، به‌ویژه با تهدیدهای مستمر ترکیه به این گروه مبنی بر اینکه اجازه ندهد این شهر را به قندیل دوم تبدیل کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین