۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • یک گزارشگر عراقی از جنایات سازمان تروریستی پ.ک.ک در شمال عراق افشاگری می کند

یک گزارشگر عراقی از جنایات سازمان تروریستی پ.ک.ک در شمال عراق افشاگری می کند

  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۴۳۹ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : منطقه سنجار در غرب شهر موصل عراق، علاوه بر درگیری‌های نظامی بین نیروهای عراقی از یک سو و نیروهای موسوم به «یگان‌های حفاظت سنجار» وابسته به سازمان تروریستی پ.ک.ک، در وضعیت هرج‌ومرج امنیتی و پراکندگی سیاسی قرار دارد.

روز شنبه، ناظر حقوق بشر عراقی آفاد بیانیه ای را منتشر کرد و در آن گفت: “سازمان تروریستی پ ک ک از بازگشت غیرنظامیان به منطقه سنجار جلوگیری می کند.”

این دیده بان شهادت شهروندانی را مخابره کرد که تأیید کردند سازمان تروریستی پ.ک.ک “در حال تحمیل برنامه نظامی و سیاسی خود، و دریافت کمک های مالی از سازمان های اطلاعاتی برخی کشورها است.”

به گفته این دیده بان، “اعضای شبه نظامی (یگان های حفاظت سنجار) و (ایزدی خان) که هر دو شبه نظامیان مرتبط با (پ ک ک) هستند، در صدر فهرست تخلفات در شهر سنجار هستند.”

در این بیانیه آمده است: «تخلفات شامل اخاذی، آدم ربایی، حمله، و تصاحب اموال، منازل و املاک متعلق به اعراب و کردهایی است که از حزب دمکرات کردستان حمایت می کنند یا با حضور شبه نظامیان مخالف هستند و از بازگشت آوارگان به خانه هایشان جلوگیری می کنند.

در این بیانیه آمده است که گروه تروریستی پ.ک.ک مناطق غرب موصل، منطقه سنجار و منطقه القحطانیه در منطقه البعج تا جاده ارتباطی با سوریه را تحت کنترل دارد و مکانیسم تصمیم گیری در آن را تحت کنترل دارد.

وی فاش کرد که «این شبه‌نظامیان به دلیل گسترش گسترده شبه‌نظامیان پ‌ک‌ک و آن‌ها از اجرای توافقنامه‌ای که بین دولت عراق و دولت محلی اقلیم کردستان عراق در خصوص عادی‌سازی اوضاع در شهر سنجار امضا شده بود، جلوگیری کردند.»

این رصدخانه به نقل از یک مقام در شورای محلی گفت: “بیش از ۸۰ مورد جابجایی معکوس در طول ماه مارس از شهر ثبت شده است.”

این مقام مسئول تایید کرد که سازمان تروریستی پ‌ک‌ک «اخیراً زندان خود را در شهر سینونی باز کرده است که سومین زندان در نوع خود است که افرادی را که دستگیر یا بازجویی می‌کنند به امانت می‌گذارد» و خاطرنشان کرد: «این زندان در معرض اقدامات وحشیانه و غیرانسانی است.

این رصدخانه تأیید کرد که اطلاعاتی به دست آورده است که «تعداد عناصر پ‌ک‌ک در شمال عراق به ۵۰۰۰ نفر می‌رسد.»

وی علاوه بر تخلفات ذکر شده در این بیانیه همچنین خاطرنشان کرد: «برای کودکانی که در منطقه سنجار آموزش می بینند روند جذب گسترده ای در جریان است که تعداد آنها به ۲۴۰ کودک می رسد».

این دیده بان “استخدام کودکان را محکوم کرد و از کمیته مسئول افشای گورهای دسته جمعی در بغداد خواست تا اطلاعات مربوط به وجود قبر قربانیان آنها را از روستاهای عرب اطراف سنجار تایید کند.”

این رصدخانه در بیانیه خود نسبت به “امواج آوارگی و گسترش جنایات در صورت عدم گسترش تسلط ارتش عراق بر منطقه و پایان دادن به تمامی تشکیلاتی که تحت حاکمیت عراق نیستند” هشدار داده و دولت عراق و ارتش عراق را مقصر دانسته است. همچنین به عقیده وی دولت منطقه‌ای شمال عراق «مسئولیت باقی ماندن وضعیت در این شرایط است».

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین