۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • یک منبع میدانی سوریه: نبرد ادلب نزدیک است

یک منبع میدانی سوریه: نبرد ادلب نزدیک است

  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
  • ۳۱۶ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، یک منبع میدانی سوریه گفت که مهلت اعطایی روسیه به طرف ترکیه برای بازگشایی جاده بین‌المللی M4 به روش مسالمت‌آمیز به اتمام رسیده و ارتش سوریه نیز تجهیزات نظامی خود را به خطوط تماس واقع در جنوب ادلب ارسال کرده است.

این منبع سوری که به نام وی اشاره‌ای نشده است، در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک تصریح کرد که ارتش سوریه تجهیزات نظامی زیادی را به محورهای تماس با گروه‌های مسلح در ریف ادلب ارسال کرده است به خصوص اینکه گروه‌های مسلح از جمله «هیئه تحریر الشام» و افراد مسلح خارجی تحت عنوان «الحزب الاسلامی الترکستانی» تقریبا هر روز حملاتی را علیه پایگاه‌های ارتش در دشت الغاب و ریف جنوب ادلب انجام می‌دهند.

منبع مذکور افزود که ارتش سوریه تحرکات گروه‌های مسلح و صف‌آرایی آن‌ها را زیرنظر دارد و هفته گذشته چندین بار به مقابله با این گروه‌ها اقدام کرده و موفق شدیم خودروهای زرهی و نظامی آن‌ها را که در تدارک برای حمله به پایگاه‌های نظامی در ریف ادلب بودند، منهدم کنیم.

این منبع همچنین اظهار داشت: هماهنگی زیادی با طرف روسی داریم و مهلت اضافی اعطا شده به طرف ترکیه برای بازگشایی جاده بین‌المللی M4 به روش مسالمت‌آمیز نیز به پایان رسیده اما به نظر می‌رسد که ترکیه‌ای‌ها در حل این مسئله جدی نیستند و حتی نتوانستند گروه‌های مسلح را مهار کنند بلکه اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که حمایت‌های تسلیحاتی ترکیه از این گروه‌ها همچنان ادامه دارد.

او درباره احتمال ازسرگیری درگیری‌ها در ریف ادلب نیز گفت: «این احتمال وجود دارد چرا که ارتش سوریه هرگز در موضع دفاع در برابر این تجاوزات مکرر باقی نخواهد ماند و ما در حال انجام آخرین بررسی‌ها درباره اقدام نظامی با هماهنگی متحدان هستیم و گروه‌های مسلح و ترکیه نیز تنها زبان سلاح را می‌فهمند و ما نیز آماده گفت‌وگو با این زبان هستیم».

او به مناطق استراتژیکی که بایستی تحت سیطره ارتش سوریه در مرحله آینده قرار گیرد، اشاره کرد و گفت که این مناطق جبل الزاویه در ریف ادلب و باقی مانده دشت الغاب در ریف حماه است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *