۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • یکی از رهبران اتحادیه‌ میهنی کردستان: ورود ارتش ترکیه‌ به‌ نینوا، خطرناک و برای فشار بر پ.ک.ک است

یکی از رهبران اتحادیه‌ میهنی کردستان: ورود ارتش ترکیه‌ به‌ نینوا، خطرناک و برای فشار بر پ.ک.ک است

  • ۱۶ آذر ۱۳۹۴
  • ۲۹۹ بازدید
  • ۰

هریم کمال آغا، مسئول شاخه‌ موصل اتحادیه‌ میهنی کردستان (یکیتی)، ضمن خطرناک توصیف کردن ورود ارتش ترکیه‌ به‌ استان نینوا در عراق؛ یکی از اهداف این اقدام ترکیه‌ را فشار آوردن به‌ پ.ک.ک اعلام کرد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از کردپرس ، هریم کمال آغا، مسئول شاخه‌ موصل یکیتی در مصاحبه‌ با پایگاه‌ خبری – تحلیلی شارپرس، ضمن ابراز نگرانی از ورود ارتش ترکیه‌ به‌ استان موصل در شمال عراق، گفت: ترکیه‌ آشکارا درباره‌ اعزام نیروهایش به‌ اقلیم کردستان سخن می‌گوید و این مسئله‌ را انکار نمی‌کند و این به‌مثابه‌ مداخله‌ در مناطقی است که‌ اربیل و بغداد بر سر آن اختلاف دارند و این مسئله‌ وضعیت منطقه‌ را بغرنج‌تر می‌کند.
به‌ گفته‌ این عضو رهبری اتحادیه‌ میهنی کردستان، نیروهای ارتش ترکیه‌ ۱۵۰ کیلومتر وارد خاک عراق شده‌اند و این اقدام، اهداف سیاسی و نظامی خاص خود را دارد ازجمله‌ فشار آوردن بر پ.ک.ک در منطقه‌.
وی پیش‌بینی کرد، همان‌طور که‌ چند سالی است ارتش ترکیه‌ با ایجاد پایگاه‌ نظامی در منطقه‌ بامرنی استان دهوک اقلیم کردستان مستقرشده‌ است، نیروهای جدید این کشور نیز که‌ به‌ استان نینوا اعزام‌شده‌اند، مدت زیادی در این منطقه‌ باقی بمانند.
بر اساس این گزارش، نیروی اعزامی ترکیه‌ به‌ نینوا، در منطقه‌ بعشیقه‌ در این استان مستقرشده‌اند و شمار این نیروها ۶۰۰ نفر می‌باشد و تعدادی زیادی تانک و تجهیزات نظامی نیز به‌ همراه‌ دارند.
این مسئول اتحادیه‌ میهنی همچنین از دولت اقلیم کردستان برای اجازه‌ ورود نیروی بیشتری از ارتش ترکیه‌ به‌ داخل خاک اقلیم به‌شدت انتقاد کرد و گفت: درحالی‌که‌ ترکیه‌ در حمله‌ داعش به‌ اقلیم کردستان سکوت اختیار کرد؛ اما هم‌اکنون اربیل راه‌ را برای ورود ارتش این کشور‌ به‌ مناطقی که‌ در آن نیروهای پ.ک.ک و مدافعین کُرد سوری حضور دارند و در برابر داعش جنگیده‌ و با این گروه‌ تروریستی مقابله‌ کرده‌اند، گشوده‌‌ است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *