۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • مصاحبه
  • >
  • گفت و گو با خانواده دانا غازانی عضو کشته شده گروه تروریستی پ.ک.ک

گفت و گو با خانواده دانا غازانی عضو کشته شده گروه تروریستی پ.ک.ک

  • ۳۱ شهریور ۱۴۰۰
  • ۳۳۷ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، دانا غازانی فرزند احمد از اهالی شهرستان سردشت می باشد که در سال ۹۴ به عضویت گروهک تروریستی پ.ک.ک درآمده و سه سال بعد در منطقه للیکان در مرز اقلیم کردستان عراق و ترکیه در درگیری با نظامیان ترکیه به سرنوشت هزاران نوجوان دیگر دچار شده و در غربت و سکوت کشته شده است.تا جایی که حتی اثری از جنازه او نیز نبوده است.

در همین راستا خبرنگار انجمن بی تاوان پای صحبت های خانواده وی نشسته است که مشروح آن به شرح ذیل می باشد.

دانا متولد سال ۷۴ بوده و دارای ۲ برادر و یک خواهر نیز می باشد.تا دوم راهنمایی درس خوانده و بعد از آن به کارگری مشغول شده تا در امرار معاش خانواده کمک دست پدر باشد.

دانا بعد از رسیدن به سن قانونی اماده اعزام به خدمت مقدس سربازی می شود.محل خدمت او در شهر کرمانشاه بوده و به آنجا اعزام می شود.به گفته خانواده دانا چندین بار به بهانه های مختلف از خدمت سربازی فرار می کند.اما برادرش او را به محل خدمت بازمیگرداند.تا اینکه بعد از آخرین مرتبه که برادرش او را تا پادگان همراهی می کند دیگر از دانا خبری نمی شود.

بعد ازمدت ها پیگیری و جست و جو مشخص می شود که دانا از محل خدمت فرار نموده و به عضویت پ.ک.ک درامده است.

تلاش و پیگیری خانواده برای بازگرداندن دانا به نتیجه ای نمی رسد تا ایکه سه سال بعد تصویر دانا به عنوان یکی از اعضای کشته شده پ.ک.ک بر صفحه رسانه های این گروه تروریستی نقش می بندد.

پدر پیر دانا آقای احمد غازانی که برای امرار معاش خاواده کارگری می کند از دانا دلگیر است.او می گوید اگر قرار بود دانا برود اسلحه بدست بگیرد و کشته شود چرا از سربازی فرار کرد و به پ.ک.ک ملحق شد؟

درگیری پ.ک.ک با ارتش ترکیه چه ربطی به پسر من به عنوان یک نوجوان ایرانی دارد؟

احمد آقا می گوید من تا به این سن هرگز در خانه نزد فرزندانم هیچ صحبتی از پ.ک.ک و پژاک و غیره نکرده ام.آن ها اصلا توجهی به این مسائل ندارند و هرگز خود را درگیر این مسائل نکرده اند.

دانا با کاری که انجام داد من و مادرش را بسیار شکسته کرد.ما همچنان منتظریم دانا برگردد.

دو برادر دیگر دانا نیز نزد پدر در روستا به کارگری مشغول هستند و به معیشت خانواده کمک می کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین