۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • گفتگو با خانواده هیمن احسانی از قربانیان جدید گروهک تروریستی پ.ک.ک/اظهار بی اطلاعی خانواده از سرنوشت فرزندشان

گفتگو با خانواده هیمن احسانی از قربانیان جدید گروهک تروریستی پ.ک.ک/اظهار بی اطلاعی خانواده از سرنوشت فرزندشان

  • ۸ بهمن ۱۳۹۹
  • ۶۴۳ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، در روز ۱۰ام ژانویه سال جاری میلادی بود که نام و تصویر یک کودک سرباز دیگر عضو گروهک تروریستی پ.ک.ک/پژاک از اهالی شهرستان سقز از توابع استان کردستان بر روی سایت های وابسته به تروریست ها نقش بست.

نامبرده با هویت هیمن احسانی با کد سازمانی کاروان عفرین می باشد که یک هفته قبل از درج خبر در منطقه حلب سوریه کشته شده است.

انجمن بی تاوان مطابق روال به قصد گفت و گو با خانواده نامبرده تماس تلفنی برقرار نمود که متاسفانه خانواده وی علی رغم گذشت ۲۵ روز از کشته شدن فرزندشان اظهار بی اطلاعی نمودند.

باوجود شرایط نامناسب خانواده به دلیل شنیدن خبر کشته شدن فرزندشان، گفت و گوی کوتاهی با آنها نموده که مشروح آن را می خوانید..

به‌عنوان اولین سوال لطفا برای خوانندگان بگویید که هیمن متولد چه سالی بود؟میزان تحصیلات او به چه میزان بوده و چه سالی به گروهک تروریستی پ.ک.ک ملحق شد؟

هیمن متولد سال ۱۳۷۸ بود و تا دوم دبیرستان درس خوانده بود.او در سال ۹۴ در حالی که ۱۶ سال بود در بلبشوی فعالیت های گروهک تروریستی داعش به پ.ک.ک ملحق شد.

علل و انگیزه های پیوستن هیمن به پ.ک.ک را برای ما بگویید؟

ما تا روزی که از خبر پیوستن هیمن به گروهک تروریستی پ.ک.ک مطلع شویم هرگز هیچ صحبت و گرایشی از سوی هیمن به موضوع گروهک ها ندیده و نشنیدیم.حتی برادر بزرگتر او نیز که روابط صمیمانه ای با یکدیگر داشتند هرگز از چنین مسئله ای اطلاع نداشت تا مانع پیوستن هیمن به صفوف تروریست ها شود.

تا به امروز هم مسئله پیوستن هیمن به گروهک تروریستی پ.ک.ک/پژاک همچنان برای ما مبهم بوده است.

شما به عنوان خانواده هیمن چگونه مطلع شدید که او به گروهک تروریستی پ.ک.ک پیوسته است؟

از روزی که هیمن ناپدید شد سه ماه طول کشید تا بفهمیم چه بلایی سر وی امده است.تا اینکه یک روز خودش طی تماس تلفنی با برادرش خبر داد که به گروهک پ.ک.ک ملحق شده و در کشور سوریه حضور دارد.ما از شنیدن چنین خبری واقعا شوکه بودیم که پسربچه ۱۶ ساله به چه علتی به پ.ک.ک پیوسته و در شمال سوریه حضور دارد.

هرچند بعدها که چندین بار با ما تماس گرفت می گفت توسط یکی از دوستانش با گروهک آشنا شده و تحت تاثیر هیجانات نوجوانی مبارزه با داعش به آنجا رفته است.

آیا هیمن آموزش نظامی خاصی دیده بود که اقدام به این کار نمود؟

خیر به هیچ وجه.او حتی اسلحه را هم از نزدیک ندیده بود.به خدمت سربازی هم نرفته بود که انجا اموزش ببیند.

آیا هیمن در خانواده مشکلی داشته است؟

هیمن با توجه به اینکه در اوج سن نوجوانی قرار داشت دوست داشت مستقل شود.به همین خاطر هم در دوم دبیرستان دست از درس خواندن کشید و خواست که کار وباری برای خود ایجاد کند.

از لحاظ روحی و روانی هیچ مشکلی نداشت.حتی در روابط خانوادگی هم کم و کسری نداشتیم.حواسمان به او بود.

قبل از کشته شدن با شما تماسی داشته است؟

تا مدت ها هیچ تماسی با ما نداشت.اما بعدها از کشور سوریه هر از گاهی تماس میگرفت اما خیلی زود تلفن را قطع می کرد.

تلاشی برای بازگرداندن هیمن انجام ندادید؟

علی رغم تلاش های فراوان برای یافتن و بازگرداندن او متاسفانه به هیچ نتیجه ای نرسیدیم.هربار هم که با ما تماس میگرفت خیلی اصرار میکردیم که بازگردد.خودش هم بسیار مایل بود که به خانه بازگردد.اما از ترس کشته شدن توسط گروهک هیچوقت نتوانست فرار کند.

چه پیامی برای سران گروهک تروریستی پ.ک.ک/پژاک دارید؟

از آن ها بیشرف تر و جنایتکارتر ندیده ایم.آن ها باید بفهمند که کردها هیچ علاقه و تمایلی به آن ها نداشته و هرگز از آن ها حمایت نخواهند کرد.و اگر فرصتی پیش بیاید برای نابودی آن ها از هیچ اقدامی دریغ نخواهند کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین