۶ مرداد ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • گروه تروریستی پ.ک.ک از طریق “انتخابات” به دنبال مشروعیت در سوریه است

گروه تروریستی پ.ک.ک از طریق “انتخابات” به دنبال مشروعیت در سوریه است

  • ۵ خرداد ۱۴۰۳
  • ۸۳ بازدید
  • ۰

گروه تروریستی پ‌ک‌ک پس از دهه‌ها کارزار خونین برای دولت به اصطلاح کردی که کشورهای منطقه را در برمی گیرد، برای مشروعیت در شمال سوریه تلاش می‌کند. این کشور قصد دارد در ماه‌های آینده انتخابات محلی را در منطقه‌ای تحت کنترل شاخه سوری آن، PYD/YPG برگزار کند که در بحبوحه جنگ داخلی جاری در این کشور ضربه‌ای به تمامیت ارضی سوریه وارد کرده است.

پ‌ک‌ک که همیشه خود را به عنوان یک «حزب سیاسی» معرفی می‌کرد، اخیراً در تلاش برای جلب حمایت بین‌المللی بر آن تأکید می‌کند. ایالات متحده قبلاً حمایت کامل خود را از شاخه سوری این گروه تحت عنوان همکاری علیه گروه تروریستی دیگر به نام داعش انجام داده است.

طرح این سازمان برای سازماندهی انتخابات در سوریه که از سال ۲۰۱۱ درگیر جنگ داخلی است، بی اعتبار تلقی می شود. قطعنامه سازمان ملل که در سال ۲۰۱۵ توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد تصویب شد، که ایالات متحده نیز یکی از طرفین آن است، خواستار توقف آن شده است. آتش‌سوزی و حل و فصل سیاسی در کشور جنگ‌زده و تاکید می‌کند که تنها راه‌حل پایدار برای بحران در سوریه، یک فرآیند سیاسی فراگیر و تحت رهبری سوریه است. این خواستار تعهد به وحدت و تمامیت ارضی سوریه است.

این گروه تروریستی به راحتی قطعنامه را نقض کرد و روند “انتخابات محلی” را در شمال شرق سوریه آغاز کرد. این کشور ابتدا تاریخ را ۳۰ ماه مه تعیین کرد و سپس آن را به ۱۱ ژوئن موکول کرد. به اصطلاح انتخابات در مناطق و شهرک ها از جمله جزیره، دیرالزور، رقه، طبقه، منبج و عفرین، جایی که یگان های مدافع خلق پایگاه هایی مستحکم دارد، برنامه ریزی شده است. منابع ترکیه ای می گویند پ.ک.ک قصد دارد ابتدا در سوریه به یک وضعیت “خودمختار” دست یابد و سپس به مرحله بعدی طرح خود یعنی یک کشور مستقل برود.

شورای ملی کرد سوریه (ENKS) یک حزب سیاسی محلی اعلام کرد که انتخابات را تحریم می کند. محمد اسماعیل، دبیرکل این حزب، به نقل از رسانه ها گفته است که آنها انتخابات را “غیر قانونی” می دانند. انتظار می رود احزاب سیاسی بیشتری به این تحریم بپیوندند.

به گفته رسانه ها، سال گذشته، این گروه یک شرکت روابط عمومی مستقر در ایالات متحده را برای نمایندگی از منافع خود در واشنگتن استخدام کرد تا مشروعیت کسب کند.

پ.ک.ک با استفاده از خلاء قدرت ناشی از جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۱، از سال ۲۰۱۵ چندین استان سوریه از جمله دیرالزور با اکثریت عرب را اشغال کرده است.

این گروه تروریستی بسیاری از مردم محلی را مجبور به مهاجرت کرده است، شبه نظامیان خود را برای تغییر ساختار جمعیتی منطقه، انجام دستگیری های خودسرانه، ربودن کودکان قبایل محلی برای استخدام اجباری و ترور رهبران قبایل برای تحت فشار قرار دادن گروه های محلی، مجبور کرده است.

این گروهک تروریستی همچنین چاه‌های نفت منطقه – بزرگترین چاه‌های سوریه – را تصرف کرده است و با وجود تحریم‌های آمریکا، نفت را به قاچاق می‌کند تا برای فعالیت‌های خود درآمد کسب کند.

از آن زمان تاکنون، نیروهای آمریکایی در سوریه هزاران تروریست YPG/PKK را در پایگاه های نظامی خود در منطقه به بهانه مبارزه با تروریسم آموزش داده اند.

ایالات متحده همچنین مقادیر زیادی سلاح و تجهیزات جنگی را به تروریست های YPG/PKK ارائه کرده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین