۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • فرهنگستان
  • >
  • گروهک های تروریستی جشن نوروز را آلوده سیاست شان می کنند

گروهک های تروریستی جشن نوروز را آلوده سیاست شان می کنند

  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
  • ۲۰۰ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : جشن نوروز در ایران و افغانستان و دیگر کشورهای منطقه  نوید‌ دهنده‌ سال جدید است. نوروز در کشورهایی مثل تاجیکستان، روسیه، ترکمنستان، هند، پاکستان، قرقیزستان، سوریه، عراق، گرجستان، جمهوری آذربایجان، آلبانی، چین و ازبکستان تعطیل رسمی است و مردم به جشن و پایکوبی می‌پردازند. ما این جشن باستانی و کهن را از اقوام مختلفی در منطقه به ارث برده‌ایم. جشنی که با رنگ و بویی ویژه، هویتی ایرانی گرفته و نماد پیوند اقوام و مردمان ایران است. نوروز را شروع رستاخیر طبیعت، موعد رویش و تولد نباتات می‌دانیم و باورمان بر این است که همگام با طبیعت، ما هم باید روزگار نو و تازه‌ای را با روح و روان تازه و پوشیدن لباس عید نو آغاز کنیم. شروع جشن نوروز با اعتدال بهاری هم‌زمان است. منشأ و خاستگاه نوروز به درستی معلوم نیست. در برخی از منابع آن را به بابلیان نسبت داده‌اند. بر این اساس، شروع برپایی جشن نوروز در ایران به سال ۵۳۸ قبل از میلاد، یعنی زمانی که کوروش بزرگ به بابل حمله کرد برمی‌گردد. در برخی منابع هم زرتشت بانی این رسم معرفی شده است.
هر سال به مناسبت جشن نوروز گروهکها برای اهداف و منافع خودشان بیانیه های گوناگون می دهند وجشن نوروز که هزاران سال بیشتر در بین مردم از اهمیتی برخوردار است و تمامی ملتها ی منطقه این روز را جشن می گیرند و در کل روز آغاز زندگی ،با شوق و اشتیاق وعدم کدورتها وکین است و به لحاظی با دلی تمیز ونیت پاک و عمل نیک زندگی کردن است ودر کل روز آشتی با طبیعت و انسانهاست و روز احترام به انسانهاست .
گروهکها به مناسبت جشن نوروز پی در پی بیانیه وفراخوان می دهند واز فرصت بوجود امده می خواهند سو استفاده کنند ومیخواهند جشن نوروز را به میدان خشونت شان تبدیل کنند  هر گروهکی معنای جداگانه به جشن نوروز می دهند و از همه مهمتر اینکه گروهک تروریستی کودار و پژاک ،حزب دمکرات و کومله جشن نوروز را برای فرصتی برای اهدافشان استفاده می کنند و طوری وانمود می کنند که جشن نوروز تنها متعلق به انهاست و بدنبال سو  استفاده از این جشن هستند  زیرا در کل کردستان در هر چهار بخش هر حزب طبق ایدئولوژی شان از این جشن می خواهند بهر ه برداری کنند و هر حزب کردستانی رنگ مختص به خود دارد وهر حزب درصدد است که جایگاه خود را در بین مردم حفظ کند و به همین علت برای تضعیف رقبای خود همیشه در حال مبارزه ایدئولوژیکی با همدیگر  هستند و به همین علت از جشنها بهره برداری می کنند ودر صدد هستند که مبانی و اصل شکل گیری جشنها را در انحراف قرار بدهند و به بهانه برگزاری جشن نوروز در کردستان با فراهم کردن متینگ و گرد همایی می خواهند پیام سیاسی شان را به گوش مردم برسانند. و گرنه تاریخ پیدایش جشن نوروز مشخص است که متعلق به همه مردم خاورمیانه است و کسی نمی تواند بگوید که جشن نوروز متعلق به فلان قوم و یا نژاد است اما گروهکها و بخصوص کودار – پژاک -حزب دمکرات و کومله با دادن بیانیه ی خواهند محیط جشن نوروز را به میدان آشوب تبدیل کنند و همیشه این فرهنگ در گروهک کودار وپژاک -حزب منحله دمکرات و کومله  وجود دارد که درصدد استفاده از مناسبت ها ی گوناگون هستند  و گروهک تروریستی ادعا میکنند که جشن نوروز جشن اتحاد وآشتی خلقها ست ویا می گویند که جشن نوروز جشن برادری خلقها است. سوال این است آیا واقعا این که در نظر شما جشن نوروز روز آشتی و صلح ،و برادری خلقها است چرا مغایر ان عمل می کنید ؟و اگر راست می گوید چرا مردم را میکشید؟ چرا در بین جامعه نیستید ؟ و چرا اسلحه در دست گرفته اند  ؟ اگر کسی که اسلحه در دست داشته باشد ایا می تواند دم از آشتی و صلح بزند ؟ زیرا “آشتی” و “اسلحه”ضد همدیگرند اگر آشتی وصلح باشد نباید اسلحه در میدان باشد ویا اینکه اگر اسلحه داشته باشد نمی تواند دم از صلح وآشتی زد واین هر دو ضد همدیگر هستند ؟
هر سال بعلت عملیاتهای تروریستی کودار –پژاک -حزب دمکرات و کومله  چندین  خانواده بدون سرپرست و فرزندانشان نوروز را جشن میگیرند ویا عده ای هستند که دیگر جشن نوروز برایشان معنا نداشته باشد زیرا گروهک  برای ادامه هستی شان از جوانان کرد استفاده می کنند در واقع گروهکها با ریختن خون جوانان کورد تغذیه می شود و جوانان را به کشتن می دهد و از طرفی هم انسانها را با بهانه های واهی می کشند و هزاران خانواده را داغ دار می کنند و از همه مهمتر این است که گروهک تروریستی کودار و پژاک -کومله  دمکرات با جه روی بیانیه می دهند ومیگویند که جشن نوروز سمبل آشتی است و مشخص می شود که انها بدنبال بهره برداری از این فرصتها هستند. اهداف گروهک تروریستی کودار وپژاک در گردهمایی های نوروز جنبه های گوناگون دارد.
– گروهک تروریستی کودار وپژاک سعی دارد که در این گردهمایی ها از یک طرف پیام خود را به مردم بدهند و از طرفی درصدد است که با فرصت بوجود امده افراد را جذب کند وگاها نیز از مردم پول جمع اوری می کنند زیرا پ ک ک در اروپا وکردستان عراق با راه اندازی متینگ و….از مردم کمک نقدی جمع اوری می کنند وبا ان پول اسلحه می خرند ودوباره با ان اسلحه مردم را می کشند  و از یک طرف افراد  را جذب می کند وپژاک –کودار نیز همسو با پ ک ک عمل می کنند و می خواهند از فرصت بوجود امده استفاده کند تا مردم را علیه دولت تحریک کنند و فضای جشن نوروز را به خشونت بکشانند ونمونه ان در کردستان ترکیه خیلی بیشتر است و با ترفندهای جشن نوروز را الوده می کردند و با دادن عکس اوجالان به دست کودکان و با شعارهای ضد حکومتی سبب می شد که محیط جشن به محیط نزاع و درگیری تبدیل شوند و امروزه هم گروهک تروریستی کودار –پژاک میخواهند جشن نوروز را به میدان خشونت تبدیل کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین