۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • چگونه پ.ک.ک در پوشش یک انتشارات، در آلمان تامین مالی کرد؟

چگونه پ.ک.ک در پوشش یک انتشارات، در آلمان تامین مالی کرد؟

  • ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۴۴۴ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : این یک هشدار برای پ.ک.ک است که در آلمان ممنوع است: امروز، وزیر کشور فدرال هورست زیهوفر (CSU) دو انجمن را که زیرمجموعه پ.ک.ک محسوب می شوند، ممنوع کرد. این ممنوعیت بر اساس یافته های پلیس نوردراین-وستفالن در سال گذشته است.

صبح، ۶۰ افسر پلیس به دفاتر دو ناشر در خیابان گلادباخر در Neuss حمله کردند تا اسناد مختلف تجاری، مواد تبلیغاتی، پرچم‌های رئیس سابق پ‌ک‌ک، عبدالله اوجالان، حامل‌های اطلاعات و شواهد را حفظ کنند. گفته می شود که جستجو بدون هیچ گونه حادثه و مقاومت قابل توجهی انجام شده است.

مقامات، از جمله بازرسان مالیاتی، به دستور هورست زیهوفر بودند. وزیر کشور فدرال، Mezopotamien Verlag und Vertrieb GmbH را که کتاب‌های رهبر پ‌ک‌ک عبدالله اوجالان را با عناوینی مانند «جنگ و صلح در کردستان» و مجلات تبلیغاتی «زنان در چریک‌های کرد» منتشر می‌کند، ممنوع کرده بود. و همچنین علیه انجمن چند رسانه ای MIR که موسیقی کردی را منتشر می کند. آپارتمان شخصی مدیر عامل هر دو ناشر علی ک. نیز مورد بازجویی قرار گرفت.
زیهوفر گفت: دقیقاً به دلیل اینکه پ.ک.ک با وجود ممنوعیت همچنان در آلمان فعال است، لازم و ضروری است که پ.ک.ک در جای خود قرار گیرد و از رعایت نظام حقوقی اطمینان حاصل شود.

به گفته وزارت کشور فدرال (BMI)، جستجو در محل کسب و کار این ظن را تأیید کرد که کار هر دو انجمن صرفاً برای حفظ انسجام سازمانی PKK است.

به گفته BMI، تحت پوشش استتار ناشران، تمام فعالیت های تجاری منحصراً به نفع PKK است. وی افزود: با بازده اقتصادی آنها، در درازمدت امکانات سازمان تروریستی در آلمان و اروپا تقویت خواهد شد. این به طور سیستماتیک اثرات ممنوعیت PKK را تضعیف می کند.

برای سال‌ها، این دو شرکت رسانه‌ای به‌عنوان بلندگوهای پ‌ک‌ک، که از سال ۱۹۹۳ ممنوع شده است، و سازمان‌های وابسته به آن دیده می‌شوند. آنها متعلق به یک شبکه تبلیغاتی گسترده با خبرگزاری ها، روزنامه ها و ایستگاه های تلویزیونی هستند که توسط مقامات برجسته بلژیک و هلند از طریق شاخه پ ک ک، جامعه دموکراتیک کردستان (CDK) کنترل می شوند. فعالیت CDK نیز مانند ۵۲ انجمن کرد دیگر در آلمان ممنوع است.

همانطور که فوکوس آنلاین دریافت، ممنوعیت انتشار بر اساس یافته های یک حمله است که در ۸ مارس ۲۰۱۸ در شرکت های رسانه ای Neuss انجام شد. بازرسان قبلاً داده‌های مالک را از وسایل نقلیه‌ای که از آنها مطالب تبلیغاتی پ‌ک‌ک در یک رویداد بزرگ در نوامبر ۲۰۱۷ توزیع شده بود، درخواست کرده بودند.

متعاقباً نگهبانان ایالتی ظروف مملو از مواد مجرمانه، از جمله اسناد و حساب‌های به خطر انداخته را پیدا کردند که ثابت می‌کرد یک دفتر مرکزی تجاری و مالی CDK مستقر در آنتورپ به دو شرکت رانی یارانه پرداخت می‌کرد. این دفتر که به اختصار EMD نامیده می شود، به عنوان دفتر مرکزی پرداخت PKK در اروپا عمل می کند. بر این اساس ماهیانه ۲۵۰۰۰ یورو یعنی ۳۰۰۰۰۰ یورو در سال از بلژیک به Mezopotamien Verlag سرازیر می شد.
پ.ک.ک پیروان خود را در مشاغل مشمول حق بیمه تامین اجتماعی در آلمان استخدام می کند
طبق یافته های محافل امنیتی، این مبالغ تقریباً به طور کامل با گردش مالی که Mezopotamien Verlag سالانه گزارش می دهد مطابقت دارد. بر اساس اطلاعات FOCUS-Online در NRW، پ.ک.ک حامیانش را در مشاغلی که مشمول کمک‌های تامین اجتماعی در آلمان هستند، استخدام می‌کند.

علاوه بر این، پ‌ک‌ک توانست به‌عنوان حامی رویدادهای مهم از طریق ناشر عمل کند، هزینه‌ها را به‌عنوان هزینه‌های عملیاتی مطالبه کند و در نتیجه به مزیت مالیاتی دست یابد که به نفع رهبری PKK در اروپا باشد. طبق دستور ممنوعیت، درآمد حاصل از فروش به شرکت EMD برگشت.

به گفته مقامات، رهبران آنجا تأمین مالی کل دستگاه PKK در اروپا و همچنین فعالیت های مختلف روابط عمومی را هماهنگ می کنند. دفتر فدرال حفاظت از قانون اساسی (BfV) در پرونده ای از سال ۲۰۱۵ اعلام کرد: «به طور کلی، پ.ک.ک از رسانه های چاپی و تلویزیونی خود برای بسیج حامیان خود و گسترش موضوعات خاص کرد استفاده می کند.» بر اساس یافته های امنیتی. مقامات، بخشی از سود نیز به واحدهای جنگی در مناطق بحرانی در شرق ترکیه، سوریه یا شمال عراق تعلق می گیرد.

گروه تروریستی پ.ک.ک با ۱۴۵۰۰ عضو، بزرگترین گروه افراطی خارجی در آلمان است. به گفته وزارت کشور فدرال، از آلمان به عنوان “فضای خروج، تامین مالی مجدد و استخدام” استفاده می کند.

به گفته این وزارتخانه، از سال ۲۰۰۴ “تعداد بسیار بالای چهار رقمی” تحقیقات جنایی در رابطه با پ.ک.ک انجام شده است. دادستان کل تا کنون ۱۸۰ پرونده را علیه پ.ک.ک بررسی کرده است. از سال ۱۹۹۲ بیش از ۷۰ حکم علیه مقامات پ ک ک در آلمان به اتهامات دادستان کل صادر شده است. ۹۰ متهم محکوم شدند.

آلمان پ‌ک‌ک را که به‌عنوان یک سازمان تروریستی طبقه‌بندی می‌شود، به چهار منطقه تقسیم می‌کند: شمال، مرکزی، جنوبی ۱ و ۲٫ هر یک از این بخش‌ها توسط یک کارمند برجسته با دقت انتخاب شده رهبری می‌شود که کمپین‌ها و تجمعات را هدایت می‌کند و دستورالعمل‌ها را به منطقه ۲۹ منتقل می‌کند. رئیس و جمع آوری وجوه. تضاد در شبکه با ساختار کاملاً سلسله مراتبی قابل تحمل نیست. به گفته وزارت کشور دوسلدورف، NRW به تنهایی ۲۰۰۰ حامی پ ک ک دارد.

راینلند، و به ویژه کلن، همیشه یک نقطه داغ برای چپ کردها بوده است، به طوری که حدود ۴۰ درصد از کل کردهای ساکن آلمان در NRW اقامت دارند. هربرت رئول، وزیر کشور NRW (CDU) ظهر تأکید کرد: «افراط‌گرایی در نوردراین وستفالن جایی ندارد». باید پیوسته و با تمام ابزارهای قانون اساسی از دور زدن ممنوعیت پ.ک.ک در پوشش آزادی بیان جلوگیری کرد.

عبدالله س.، ۵۲ ساله، یک مورد معمولی است. کادر رده بالای PKK در ابتدا ریاست بخش مرکزی NRW را بر عهده داشت. او مجموعه سالانه کمک های مالی بین بن و مونستر را سازماندهی کرد، گردهمایی هایی برگزار کرد، مطالب روابط عمومی را فروخت و حکم داد که چه کسی اجازه دارد در سمینارها یا جلسات PKK شرکت کند.

اس برای مدتی به چریکهای کرد در شمال عراق پیوست. از این گذشته، او جریان پول از PKK در سراسر اتحادیه اروپا را از طریق دفتر مالی EMD در آنتورپ هدایت می کرد. در مارس ۲۰۱۵، دادگاه عالی منطقه دوسلدورف او را به اتهام حمایت از یک سازمان تروریستی به شش سال زندان محکوم کرد.

به گفته اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی، اروپا “نماینده یک پناهگاه امن برای PKK است”. تا به امروز هیچ چیز در نتیجه گیری تغییر نکرده است.

کادرهای پ ک ک سالانه چندین میلیون یورو در آلمان جمع آوری می کنند. به خصوص در آلمان، افراط گرایان چپ کرد می توانند به کمک های سخاوتمندانه امیدوار باشند. حتی خانواده‌های ساده کرد باید چند صد یورو در طول کمپین عادی سالانه کمک‌های پ‌ک‌ک بپردازند. برای افراد موفق تجاری، این مبلغ می تواند به سرعت تا ده برابر افزایش یابد.

کادرهای پ ک ک تنها در سال ۲۰۱۳ از هموطنان خود در آلمان ۹ میلیون یورو جمع آوری کردند. تخمین زده می شود که تعداد امروز به طور قابل توجهی بیشتر باشد.

باید دید که هسته های زیرزمینی کردهای محلی به ممنوعیت ناشران Neuss چه واکنشی نشان خواهند داد. هنگامی که دولت فدرال در سال ۲۰۰۸ تلوزیون PKK روژ تی وی را از روی صفحه نمایش حذف کرد، عناصر پ.ک.ک سه کوهنورد آلمانی را یک ماه بعد در کوه آرارات در ترکیه ربودند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *