۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • فرهنگستان
  • >
  • چرا روشنفکران و سیاستمداران کرد علیه کودک آزاری پ.ک.ک صحبت نمی کنند؟

چرا روشنفکران و سیاستمداران کرد علیه کودک آزاری پ.ک.ک صحبت نمی کنند؟

  • ۲۲ آذر ۱۴۰۱
  • ۳۷۰ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : ما هر روزه شاهد این هستیم که جنایات پ.ک.ک و گروهای وابسته به ان در هر گوشه ای غوغا می کند. چه در ترکیه،سوریه،عراق و ایران و همه جاها که باشد و هر جایی که پ.ک.ک در آنجا باشد ظلم در برابر کردها بی داد می کند و پ.ک.ک با نقش مخرب خود سیستم اجتماعی کردها را ویران کرده است.

طرف سخن ما با کسانی است که تحت نام روشنفکر و سیاستمدار بر طبل جنگ پ.ک.ک می کوبند و از پ.ک.ک حمایت می کنند. آیا وقت ان نرسیده است که انها بیدار شوند و حقایق را ببینند؟! بیش از ۴۰ سال است که پ ک ک همانند یک ادمخوار بچه های کردها را به کشتن میدهد.

پ ک ک هر روز با منتشر کردن اعلامه جدید امار کشته شدگان خود را اعلام می کند و امار تلفات بمراتب بیشتر می شود و از یک طرف هم کودکان کرد را می ربایند و جذب می کنند.

کودک آزاری نفرت انگیزترین و فجیع ترین جنایت است، “چرا افراد روشنفکر و سیاستمدار علیه کودک آزاری پ.ک.ک صحبتی نمی کنند و چرا انجمن های فمینیستی و افرادی که خود را حامی حقوق بشر می دانند نسبت به نسل کشی پ ک ک  سکوت کرده اند؟”
“چرا عده ای از مردم تماشگر هستند؟ اقدامات پ.ک.ک که سال ها دختران و پسران کردها را فریب داده و انها را به کوه می برند و بعدا انها را به کشتن می دهند، واقعاً حیرت آور است. این فقط یک معنی دارد؛ زندگی بر خون ریخته شده یعنی این افراد با نام ناسیونالیست از خون تغذیه می کنند و با ریختن خون جوانان کرد بیشتر نمایان می شوند،زیرا کسانی که تحت هر نامی از خشونت پ ک ک  حمایت کنند نقش در قتل فرزندان کرد دارند. در واقع این نگرش مصداق بی اخلاقی است. زیرا حوادث آزار و اذیت دختران یا پسران نه بعد مذهبی و نه هویتی دارد اما تصادفی نیست که ساختارهایی هستند که علیه اقدامات سازمان های تروریستی  پ ک ک صحبت نمی کنند. مانند کنگره ملی کردستان (knk)در اروپا،بلکه در یک کشور اروپایی نشسته اند و تنها تصمیم و به تشویق پ ک ک می پردازند اما روزی نشده که از اقدامات پ ک ک انتقاد کنند و یا به صدای منتقدان پ ک ک گوش کنند؟ ایا انها فریاد مادران دیاربکری را نمی شنوند؟
چرا ک.ن.ک در برابر ربودن کودکان در شمال سوریه بی تفاوت است ؟ انها تنها یک درخواست دارند و خواهان فرزندشان هستند و این هم یک حق است اما این افراد صدای اعتراضات را نمی شنوند تا زمانی که این ظلم و ستم پ ک ک علیه خانوادهای کردها ادامه داشته باشد کار به جایی نمی رسد “زمانی که در برابر بی عدالتی درون خود مبارزه نکنی مبارزه کردن با بی عدالتی دشمن معنایی ندارد ”
سوء استفاده جنسی از کودکان جرمی نابخشودنی است. نهاد های مدنی که خود را حامی حقوق بشر می دانند باید هر چه زودتر نتیجه مربوط رفتار پ ک ک  را با افکار عمومی در میان بگذارد و مجازات لازم صادر شود،زیرا خود اوجالان زمانی که دستگیر شد در دادگاه دولت ترکیه جنایت پ ک ک را رد نکرد وگفت بله عده ای در پ ک ک برای بدست اوردن قدرت خیلی از افراد بی ربط را کشتند. نزدیک به ۴۰ سال است که پ.ک.ک کودکان منطقه را مورد آزار و اذیت قرار می دهد، از کودکانی که ربوده است بهره برداری می کند، آنها را بدون مادر و پدر رها می کند، خانواده های آنها را از هم می پاشند، دختران را با فعالیت های اجتماعی فریب می دهد، و انها را از حقوق اولیه انسانی که اگر سواد خواندن و یاد گیری باشد محروم می کنند و زندگی انها  را تحت مفهوم تروریسم به خطر می اندازند و حتی باعث مرگ آنها می شوند. اما جالب اینجاست که برخی از اقشار در واکنش به ماجرای سوء استفاده ناپسند  پ ک ک سکوت کرده اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *