۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • چرا آمریکایی ها تانک های M2A3 بردلی خود را به PKK می دهند؟

چرا آمریکایی ها تانک های M2A3 بردلی خود را به PKK می دهند؟

  • ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
  • ۴۸۲ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : ایالات متحده آمریکا عضو ناتو به تسلیحات سنگین، خودروهای زرهی و پشتیبانی لجستیکی خود از مناطق رقه، حسکه و دیرالزور تحت اشغال پ.ک.ک/YPG در شمال شرق سوریه ادامه می دهد.
علاوه بر موشک‌های TOW، راکت‌اندازها و راکت‌اندازهای چندگانه منشأ آمریکایی، خمپاره‌های تولیدی ۸۰ و ۱۲۰ میلی‌متری، پرتاب‌کننده‌های بمب MK19، خودروهای نظامی نوع Humwee علیه پ‌ک‌ک/YPG که تحت عنوان نیروهای سوریه دموکراتیک در سال ۲۰۱۵ سازماندهی شد. به درخواست آمریکایی ها در سوریه، نفربرهای زرهی نوع کوگار، هواپیماهای دیدبانی کوچک بدون سرنشین داده شد.
در واقع، ایالات متحده موشک های ضد تانک FGM-148 Javelin را که نمی خواست به ترکیه بفروشد، به شاخه سوریه پ.ک.ک، SDG، تحویل داد.
اکنون او با خودروهای زرهی M2A3 Bradley خود که به آنها نیم تانک می گویند، تمریناتی را با تروریست ها انجام داد. تی آر تی هابر تصاویری از آموزش نظامیان آمریکایی به تروریست ها در دیرالزور منتشر کرد.
دروغ برای مبارزه با داعش
آمریکا به اعضای پ.ک.ک/YPG تحت عنوان «مبارزه با داعش» سلاح، مهمات و تجهیزات می دهد. با این حال، هیچ یک از آنها از آن نوع نیست که در مبارزه با داعش استفاده شود. زیرا داعش تانک و خودروی حمله هوایی ندارد. همچنین اخیراً اعضای PKK/YPG با داعش مواجه نشده اند. خب، آمریکا این سلاح ها را برای چه می دهد؟
البته ارتش آمریکا از دادن این تسلیحات به اعضای تروریست پ.ک.ک تنها یک هدف دارد: ایالات متحده آمریکا عضو ناتو سلاح و تجهیزاتی را در اختیار اعضای تروریست پ.ک.ک قرار می دهد تا بتوانند ترکیه را که کشور ناتو در حال مبارزه با تروریسم است، مورد حمله قرار دهند. به سازمان تروریستی PKK/YPG نه تنها موشک‌ها و موشک‌های منشأ آمریکایی، بلکه موشک‌های ضد تانک تولید مشترک سوئد، فرانسه و آلمان نیز داده می‌شود.
پ ک ک از سلاح های ناتو در ترکیه استفاده می کند
این تسلیحات که در فهرست موجودی ناتو ثبت شده است توسط PKK/YPG در خاک ترکیه که یکی از کشورهای ناتو نیز می باشد استفاده می شود. بر اساس اطلاعاتی که قبلاً در مطبوعات منتشر شده بود، گروه تروریستی پ‌ک‌ک با موشک‌های AT-4 ساخت سوئد، ساخت آمریکا و راکت‌های ضد تانک میلان ساخت فرانسه و آلمان به نیروهای امنیتی در سوریه، شمال عراق و ترکیه حمله کرد. مشخص شد که بیش از ۴۰ مهمات ضد تانک AT-4 و MILAN توسط این سازمان تروریستی در حملات علیه نیروهای امنیتی در سال ۲۰۱۷-۲۰۲۱ استفاده شده است.
آمریکا قصد دارد عملیات مشابهی را در شمال ترکیه بر فراز اوکراین از طریق پ‌ک‌ک/YPG بر فراز خاک سوریه انجام دهد. سازمان تروریستی که ترکیه تلاش کرد در طول ۹۰۰ کیلومتر مرز خود با سوریه ایجاد کند، با عملیات سپر فرات، شاخه زیتون و عفرین متوقف شد. با این حال، ایالات متحده طرح قطع شده خود را به تعویق انداخت اما هرگز از آن دست نکشید. برت مک گورک، هماهنگ‌کننده خاورمیانه و شمال آفریقا در کاخ سفید، که اختیاراتش با دولت بایدن افزایش یافته است، همه این عملیات‌ها را هدایت می‌کند.
ژنرال ایالات متحده رابطه PKK-YPG-SDG را توضیح می دهد
ایالات متحده به منتقدان در مورد کمک تسلیحاتی به PKK/YPG دروغ می گوید، که آنها به نیروهای دموکراتیک سوریه (SDG) کمک می کنند که در سال ۲۰۱۵ تأسیس شد و علیه داعش می جنگد نه PKK/YPG. فرمانده نیروهای ویژه توماس که در سوریه خدمت می کرد، در یک برنامه تلویزیونی به شرح زیر توضیح داد: با این حال، SDF در واقع PKK/YPG بود:
آنها رسما خود را YPG می نامیدند که ترک ها می گفتند همان پ ک ک است. بنابراین به آنها گفتیم که باید نام خود را تغییر دهند. یک روز بعد اعلام کردند که آنها را «نیروهای دموکراتیک سوریه» می نامند.
“دموکراتیک” باهوش بود
به نظر من این یک حرکت هوشمندانه بود که آنها عبارت “دمکراتیک” را در وسط نام خود قرار دادند. آنها می‌خواستند در مکان‌هایی مانند ژنو و آستانه که آینده سوریه در آنجا مورد بحث قرار می‌گرفت، پشت میز مذاکره باشند. آنها هرگز نمی توانند تحت عنوان پ.ک.ک پشت میز مذاکره باشند. بنابراین ما آنها را نظامی کردیم و برت مک گورک آنها را در مذاکرات نگه داشت و به آنها مشروعیت لازم را داد.
آمریکا بار دیگر طرح سازماندهی تروریستی در خاک سوریه را عملی کرد. ترکیه باید بر این اساس آماده شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *