۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پ.ک.ک مناطق کردنشین سوریه را به پادگان و گورستان نظامی تبدیل کرده است

پ.ک.ک مناطق کردنشین سوریه را به پادگان و گورستان نظامی تبدیل کرده است

  • ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
  • ۱۴۲ بازدید
  • ۱

به گزارش انجمن بی تاوان، فعالان کرد سوری با تأیید اینکه گروه تروریستی پ‌ک‌ک مناطق کردنشین سوریه را با نبود خدمات در این مناطق به پادگان‌ها و گورستان‌های نظامی تبدیل کرده و خواستار پایان دادن به سیاست‌های مخرب این گروه شدند و تاکید کردند. لزوم بازگشت گروه به عرصه اصلی خود و ترک منطقه ضروری است.

محمد بوزان، فعال حقوق بشر گفت: «پ‌ک‌ک مناطق کردنشین سوریه را به مرکزی برای عضوگیری از کودکان زیر سن قانونی، اردوگاه‌های شبه‌نظامیان خود و میدانی برای تسویه حساب با ترکیه تبدیل کرده است».

بوزان افزود: این گروه به دلیل درگیری با ترکیه، اقلیم کردستان را ویران کرد و مردم آن را آواره کرد و همچنان کردهای سوریه را در بازارهای بازنده خود سرمایه گذاری می کند.

وی تایید می کند که «این گروه ماهیتی ماجراجویانه دارد و از سال ۱۹۹۹ طبق توافق با ترکیه، عرصه اصلی خود را در ترکیه ترک کرد تا به منطقه اقلیم کردستان و همچنین پس از توافق با رژیم سوریه به شمال این کشور برود و بر اساس برنامه های خود کار کند.»

بوزان خاطرنشان می کند که “این گروه تروریستی هیچ علاقه ای جدی به خدمت به مناطق کردی قائل نیست. دغدغه اصلی آن جذب افراد زیر سن قانونی و کودکان، تحمیل حق امتیاز و مبارزه با نیروهای سیاسی اصیل کرد به نمایندگی از رژیم سوریه است.”

وی خاطرنشان کرد: پ‌ک‌ک در میان نارضایتی شدید مردم، مناطق کردنشین سوریه را به پادگان‌ها و گورستان‌های نظامی تبدیل کرده است.

این فعال حقوق بشر کرد از این گروه ترکیه ای خواست که «سوریه را به مردم و جنبش ملی خود بسپارد و به درگیری خود با ترکیه در مناطق کردنشین سوریه که ویران و رها کرده بود پایان دهد و به عرصه اصلی خود در ترکیه بازگردد. ”

میرزاد حاجیم، آکادمیسین کُرد نیز در پستی در صفحه فیس بوک خود گفت: کوبانی قبرستان دارد و شهرهای دیگر باغ و خدمات دارند، زیرا کوبانی پادگان نظامی است.

حاجیم که اصالتاً اهل کوبانی و مدرس یکی از دانشگاه های روسیه است، در پست دیگری گفت: به دلیل اینکه این منطقه به یک پادگان نظامی تبدیل شده است، مردم به دلیل نبود آموزش و خدمات از کوبانی مهاجرت می کنند.

در حالی که ستیر جو، شاعر کُرد در پستی در فیس بوک درباره افتتاح باغی در الحسکه اظهار داشت: قبرستان کوبانی از باغ الحسکه وسیع تر و زیباتر است و این نشان می دهد که تنها سهم آن مرگ مردم کوبانی است.”

فادی مرحی، یکی از اعضای دبیرخانه شورای ملی کرد در سوریه (ENKS) پیشتر گفته بود که «وضعیت شمال سوریه تحت تعقیب اداره حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) به دلیل ادامه سیاست قحطی از بد به بدتر شدن می‌رود.

قبلی «
بعدی »

۱ دیدگاه

  1. جمهوری اسلامی ایران هم آسیب کمی از این تروریستهای بی‌عقل ندیده با شعار مزخرف ژن زیان آژادی همه رو بیچاره کردند. مردم هوشیار باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین