۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پ ک ک عامل تشنج در کردستان سوریه

  • ۹ مرداد ۱۳۹۲
  • ۳۰۱ بازدید
  • ۰

بنیانگذار کلیسای ” مارموسی” درسوریه گفت: ماهیت در گیری در مناطق کردنشین سوریه به اوضاع حساس این مناطق و اختلافات داخلی باز می گردد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : پاولو دالولیو حوادث اخیر در شهر” عامودا” را که بین کردها روی داد، محکوم کرد و این حوادث را ناشی از کشمکش های عمیق داخلی دانست.
پاولودالولیو کشیش ایتالیائی که بنیانگذار کلیسای ” مارموسی” در سوریه است درگفتگو با پایگاه خبری ” ولاتی نت” همچنین گفت:آنچه که در شهر” تل الابیض” سوریه روی می دهد مایه ننگ همه مردم انقلابی این کشور است.
وی افزود:افزاد مسلح درشهر” تل الابیض” حق ندارند هیچگونه فشاری به غیرنظامیان این شهر وارد کنند واین افراد باید به ضوابط و اصول انقلاب و حقوق بشر پایبند باشند و باید به اینگونه اقدامات از طریق جامعه مدنی پایان داده شود.
این کشیش ایتالیایی که سی سال در سوریه زندگی کرده و به دلیل همکاری با مخالفان سوریه درماه ژوئن سال گذشته از دمشق اخراج شده است، گفت: اقداماتی که موجب قربانی شدن مردم سوریه می شود، هیچگونه مطابقتی با اخلاق و دین و قوانین و نظامهای بین المللی ندارد.
“پاولودالولیو” افزود: مناطق آزاد شده در “تل الابیض” باید به شهروندان این شهر چه عرب و چه کرد و چه مسیحی و چه مسلمان سنی و شیعه باز گردانده شوند تا این شهروندان بتوانند برادرانه در کنار هم زندگی کنند.
وی گفت” تسویه حساب و افزودن فاجعه ای بر فاجعه دیگر در مرحله کنونی که اکنون ما در آن به سر می بریم جایز نیست و یک انقلاب نباید در ارتکاب جنایت و کشتار از نظام تقلید کند.
این کشیش ایتالیایی در خصوص حل مشکل کردها در سوریه و اوضاع کنونی این کشور گفت:این مسئله به فهم و درک نیروهای مسلح و قدرت های مدنی حاکم و اجرای دمکراسی و دادن حق به هریک از شهروندان سوری و شهروندان کرد برای زندگی در این مناطق بستگی دارد. همچنین کار نیروهای مسلح نیز باید به حفظ امنیت و جنگ با نظام اختصاص یابد.
“پاولو ” گفت: مناطق نوار مرزی سوریه با ترکیه بویژه شهر “تل الابیض” که کردها و عرب ها در آن به خوبی و در صلح زندگی می کنند، در داخل سوریه واقع شده نه در داخل کردستان پس متعلق به همه سوری ها است و به همین دلیل بایدحقوق همه کردها در داخل خاک سوریه حفظ شود.
” پاولو”در باره طرح پیشنهادی کردها برای اتحاد تاکید کرد: هراستانی خصوصیات خود را دارد و چنین اتحادی نباید به یک اتحاد نژادپرستانه تبدیل شود. البته در موجودیت کردستان سوریه و عراق و ترکیه و ایران مشکلی وجود ندارد و حتی می توان رابطه ای بین جریانهای موجود در این مناطق کردنشین برقرارکرد و در عین حال کردهای سوریه به مسئولیت ملی خود دریک سوریه یکپارچه عمل کنند.
“پاولو” درخصوص هویت سوریه و نام آن یعنی جمهوری عربی سوریه گفت:من بارها دراتحادیه عرب این مسئله را مطرح کردم و تاکید نمودم که عربیت حزب بعث به معنای عربیت اصیل عربی نیست، بلکه عربیتی فاشیستی و نژادپرستانه است و عربیت اصیل،عربیت اسلام است که عرب و عجم را تنها با تقوا بریکدیگر برتر می داند.
” پاولودالولیو” درپایان مصاحبه خود افزود: کردها در مناطقی که زندگی می کنند ملتی آگاه هستند و نیل به دمکراسی درصدر اهداف آنان قراردارد و به همین دلیل باید در سرتاسر سوریه پیشرفت کنند.
وی گفت: به کارگیری اصطلاح کردستان اشکالی ندارد و نباید از آن ترسید و همانطور که می گوییم ” بادیه الشام” برایمان دشوار نیست که بگوییم کردستان سوریه.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *