۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اولتیماتوم پ.ک.ک به اردوغان

  • ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
  • ۱۹۳ بازدید
  • ۰

جمیل بایک: «اول سپتامبر ضرب الأجل است و اگر تا آن زمان کاری صورت نگیرد، به این معنا خواهد بود که هدف دولت ترکیه، صلح نیست.»
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :”جمیل باییک” روز چهارشنبه به خبرگزاری اینترنتی فرست نیوز (Firstnews) که با شبه نظامیان کرد ارتباط دارد، گفت:
«از حالا باید گام هایی برداشته شود. اول سپتامبر ضرب الأجل است و اگر تا آن زمان کاری صورت نگیرد، به این معنا خواهد بود که هدف دولت ترکیه، صلح نیست. در چنین حالتی، مردم کرد از خودش دفاع خواهد کرد.»
حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و دولت ترکیه اکتبر گذشته با هدف پایان دادن به مناقشه ای که در طول سه دهه ۴۰ هزار کشته بر جا گذاشته است به مذاکره نشستند، اما این روند در هفته های اخیر سست شده است. آنکارا از کندی عقب نشینی اعضای پ ک ک به شمال عراق شکایت دارد.

در همین حال، اعضای پ ک ک به حملاتی علیه پاسگاه های نظامی ترکیه دست زده اند.

به گزارش رویترز، «در حالی که حزب (PYD) برای خودمختاری بیشتر در بخش هایی از شمال کشور در جنگ داخلی درگیر هستند، روند حساس مذاکره با پ ک ک برای دولت ترکیه فوریت بیشتری پیدا کرده است. رهبران کرد از رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، خواسته اند اصلاحات را بر اساس توافق با اوجالان آغاز کند، اما آنکارا می گوید پ ک ک باید به عقب نشینی به شمال عراق شتاب بخشند.»

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *