۶ مرداد ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • پ.ک.ک سبب ایجاد دو دستگی در حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق شد

پ.ک.ک سبب ایجاد دو دستگی در حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق شد

  • ۹ خرداد ۱۴۰۳
  • ۶۹ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان: حزب اتحاد میهنی کردستان عراق به رهبری بافل طالبانی در معرض کودتای داخلی قرار دارد. بنا به اطلاعات و گزارشهای غیر رسمی که در بین نیروهای پیشمرگ و فرماندهان حزب اتحادیه میهنی کردستان بحث می شود، احتمال بر این است که قباد طالبانی فرزند جلال طالبانی علیه برادرش بافل طالبانی به علت سیاست هایش در مدیریت حزب با هماهنگی ترکیه کودتایی را سازماندهی کند.

علت کودتای احتمالی چیست ؟

با روری کار امدن بافل طالبانی و فاصله گرفتن از عرصه سیاست جهانی و منطقه ای و نزدیکی و همکاری با پ.ک.ک و نیروهای دمکراتیک سوریه که بصورت آشکار صورت گرفت که باعث شد ترکیه عرصه سیاست و دیپلماسی را بر حزب اتحادیه میهنی تنگ تر کند. ترکیه با اینکه توانسته بارزانی ها را متعاقد کند، در صدد است که از طریق فشار و تحریم حزب اتحادیه مینهی را ناچار کند تا از پ.ک.ک فاصله بگیرد و با آنها همکاری کند.

قباد فرزند جلال طالبانی معاون اول نخست وزیر اقلیم کردستان است و شخصی است که با هاکان فیدان و ابراهیم کالین روابط خوبی دارد و و زمانی که اردوغان به اربیل آمده بود با اردوغان گفتگویی انجام داده بودند و رجب طیب اردوغان به صراحت به قباد گفته بود که روبط شان را با پ.ک.ک قطع کنند و از انها حمایت نکنند.

رفتار بافل طالبانی ابتدا علیه شیخ لاهور جنگی صورت گرفت و علیه پسرعمویش کودتا کرد و او را از حزب اتحاد مهینی اخراج کرد. بافل با سیاست تک روی و تنگ نظرانه نتوانست حزب پدرش را به جایگاهی مطلوب ارتقا دهد و رفتار های شخصی اش نهادهای حزب را بی تاثیر کرد.

میت و پارستن همه فعالیت های پ ک ک را در محدوده جغرافیای حزب اتحادیه مینهی تحت نظر دارند و به خوبی می دانند که در درون حزب چه کسانی از پ ک ک حمایت می کنند. زیرا همه مدیران و فرماندهان حزب اتحاد میهنی از پ ک ک حمایت نمی کنند و تنها ان دسته ای هستند که مخالف بارزانی ها هستند و انها از پ ک ک بعنوان اهرم فشار علیه بارزانی ها استفاده می کنند و همانهانهای هستند که خواهان درگیری پ ک ک با بارزانی ها هستند.

در صورتی که بافل طالبانی تغییر موضع در قبال پ ک ک انجام ندهد احتمال کودتا بیشتر است. زیرا در درون حزب نیز افراد برجسته با قباد همراه هستند و بخشی از نیروهای ضد ترور نیز خواهان کودتا هستند. هر چند که پ ک ک در سطح بین المللی و منطقه ای  بعنون یک گروه تروریستی شناخته می شود و ترکیه نیز از این مورد از لحاظ حقوقی و دیپلماسی به خوبی استفاده می کند و همراهی بافل با یک گروه تروریستی هیچ شانسی را برایش نمی گذارد و مجبور است که از پ ک ک فاصله بگیرد. چرا که ترکیه با صراحت به انها هشدار داده و در غیراینصورت سلیمانیه به شهری نا امن تبدیل خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین