۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پ.ک.ک در تدارک یک نمایش جدید

  • ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
  • ۲۸۹ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، محمود علو فعال کرد حقوق بشر سوری گفت: گروه تروریستی پ.ک.ک در تدارک یک نمایش جدید به نام «دیوار جدایی» برای متهم کردن اقلیم کردستان عراق است.

ارتش عراق در ۳ مارس اعلام کرد که قصد دارد یک دیوار بتنی و یک مانع نظامی در امتداد مرز با سوریه به عنوان بخشی از طرحی با هدف تامین امنیت مرزهای این کشور ایجاد کند.

بعداً، در ۲۷ همان ماه، یک منبع نظامی عراقی اعلام کرد که عراق ساخت یک دیوار بتنی در مرز غربی خود با سوریه را در منطقه‌ای که هسته‌های داعش هنوز در آن فعال هستند، به پایان رسانده است.

این منبع نظامی عراقی گفت: فرماندهی عملیات مشترک موفق شد یک مانع بتنی در استان نینوا در مرز با سوریه در منطقه کوه شنگال در غرب عراق که با مرزی به طول حدود ۶۱۰ کیلومتر با سوریه مرتبط است، ایجاد کند.

وی با بیان اینکه هدف قطع نفوذ عناصر تروریستی داعش است، تصریح کرد: در پشت این اسکله که سه و نیم متر ارتفاع دارد و ۱۰ کیلومتر امتداد دارد، نیروهای امنیتی مستقر شدند.

وی خاطرنشان کرد: این دیوار مرحله اول است زیرا مقامات امنیتی عراق قصد دارند در مرحله دوم تمام مناطق مرزی با سوریه را که ممکن است اعضای گروه های تروریستی از آنجا نفوذ کنند، ببندند.

وی تاکید کرد که کار بدون مشخص کردن طول نهایی دیوار و زمان تکمیل آن ادامه دارد.

به گفته فعالان سوری، مقامات عراقی به «عملیات برای استحکام بخشیدن به مرزهای غربی با سوریه از سمت غربی، مقابل استان‌های حسکه و دیرالزور» ادامه می‌دهند.

ترس از عبور اعضای داعش از مرز بین سوریه و عراق به ویژه پس از حمله این سازمان به زندانی در سوریه که اعضای آن در استان حسکه سوریه در ژانویه گذشته نگهداری می شوند، افزایش یافت.

در همین راستا گروه تروریستی پ.ک.ک که ضعف مدیریتی عناصر این گروهک در شمال سوریه مردم منطقه را به ستوه آورده است و مردم منطقه را با مشکلات اقتصادی و اجتماعی فراوانی مواجه نموده است، قصد دارد با تدارک نمایشی برای فرار از پاسخ گویی از وضعیت پیش آمده تعدادی از مردم را در جداره مرزی جمع کرده و تظاهرات اعتراضی در جهت متهم کردن اقلیم کردستان عراق در ایجاد دیوار مرزی برگزار نماید.

این درحالی است این دیوار توسط حکومت مرکزی عراق برنامه ریزی شده و حکومت اقلیم نقشی در ایجاد آن ندارد.

«پ‌ک‌ک در کنار داعش بزرگ‌ترین بازنده ساخت این دیوار مرزی می باشد، چرا که از مرز با عراق به قندیل قاچاق می‌کند، به ویژه از سمت شنگال (سنجار) که اعضای این گروه تروریستی در آنجا مستقر هستند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین