۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پ.ک.ک در آستانه فروپاشی

  • ۱ شهریور ۱۳۹۹
  • ۵۶۴ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، تعداد ۳۹۴ هزار و ۵۳۵ عملیات توسط نیروهای مسلح ترکیه علیه سازمان تروریستی و تجزیه طلب پ.ک.ک از سال ۲۰۱۶ تاکنون انجام شده است. این در حالی است که صرفا امسال ۶۷ هزار و ۹۸۵ عملیات علیه این گروه تروریستی ترتیب داده شده است.

تعداد تروریست های پ.ک.ک غیرفعال شده در سال ۲۰۱۶ سه هزار و ۵۶۰ نفر، در سال گذشته ۱هزار و ۲۵۰ نفر، در سال جاری ۵۰۶ نفر و در کل ۵ سال گذشته ۸ هزار و ۶۵۰ نفر بوده اند.

در ۵ سال گذشته، ۴ هزار و ۱۰۷ نفر از تروریست ها به هلاکت رسیده اند، ۲ هزار و ۷۶۲ نفر بازداشت و ۱هزار و ۷۸۱ نفر نیز تسلیم شده ند. این در حالی است که ۴۶۶ عضو گروه تروریستی در سال ۲۰۱۶ تسلیم شدند و شمار تسلیم شدگان در سال جاری تاکنون به ۱۵۰ نفر رسیده است.

در مجموع ۱۵۱ خانواده نیز به دلیل ربوده شدن فرزندانشان از سوی گروه تروریستی از سپتامبر سال ۲۰۱۹ در برابر ساختمان حزب دمکراسی خلقها در دیاربکر تحصن کرده اند. در خلال این تحصن ۱۵ خانواده موفق به در آغوش کشیدن مجدد فرزندان خود شده اند.

مشارکت در سازمان تروریستی پ.ک.ک در سال ۲۰۱۶ میلادی ۷۰۳ نفر، در سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۳۰ نفر و امسال فقط ۳۰ نفر بوده است. این در حالی است که میزان عضویت در گروه تروریستی پ.ک.ک در ۶ ماه نخست سال گذشته ۶۵ نفر بود و در مدت مشابه در خلال امسال نیز این تعداد به ۲۱ کاهش یافته است.

در نتیجه تلاشهای اقناعگرایانه نیرهای مسلح ترکیه، در سال ۲۰۱۶ میلادی ۴۹ عضو گروه تروریستی و تجزیه طلب پ.ک.ک تسلیم نیروهای امنیتی شدند که این رقم به ۱۳۵ نفر در سال ۲۰۱۷، ۱۶۵نفر در سال ۲۰۱۸، ۲۷۳ نفر در سال ۲۰۱۹، ۱۳۶ نفر در سال جاری و در کل به ۷۵۸ نفر بالغ شده است.

این در حالی است که امسال برای اولین بار شمار تروریست‌های موجود در داخل کشور به ۴۱۰ الی ۴۲۰ نفر کاهش یافته است. عملیات‌های موفقیت‌آمیز نیروهای امنیتی ترکیه طی ۴ سال گذشته سبب شده تا تعداد تروریست‌ها در داخل ترکیه ۸۴ درصد تنزل یابد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین