۹ فروردین ۱۴۰۳

پ.ک.ک تظاهرات زاخو را به آشوب کشید

  • ۱ شهریور ۱۳۹۹
  • ۴۴۸ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، در آخرین ساعات روز چهارشنبه ۲۹ مرداد تظاهرات گسترده ای در شهر زاخو از توابع استان دهوک اقلیم کردستان عراق توسط مردم و رانندگان خودروهای باری برپا شد که با واکنش نیروهای امنیتی و تیراندازی آنان به سوی معترضین روبرو شد و  شبکه تلویزیونی روداو گزارش داد که در این تظاهرات ۳۰ تن از نیروهای امنیتی و معترضین مجروح شده اند.

دولت اقلیم کردستان عراق در بیانیه ای رسمی در خصوص این تظاهرات، ضمن تاکید بر پایبندی به رعایت حق آزادی بیان و برگزاری اعتراضات مسالمت آمیز و درخواست برای بهبود وضعیت معیشتی شهروندان و تامین منافع عمومی اعلام کرد که تظاهرات زاخو از سوی رانندگان خودروهای باری که بازگشایی مرز ابراهیم خلیل به روی خودروهای ترکیه را به زیان خود می دانستند آغاز شده، اما از سوی عناصر گروه تروریستی پ.ک.ک، نسل نو و چند جریان دیگر و با سردادن شعارهای پ.ک.ک به انحراف و آشوب کشیده شده است.

دولت اقلیم در این بیانیه آورده که این افراد تظاهرات را به خشونت کشانده و به سوی شهروندان و نیروهای امنیتی تیراندازی کرده و موجب مجروح شدن شماری از آنان شده اند و از سوی دیگر اکثریت افراد شرکت کننده در تظاهرات از ساکنین زاخو نبودند.

همچنین اعلام شده که در نتیجه تیراندازی های این افراد ۶۱ تن از نیروهای امنیتی و ۴ شهروند غیرنظامی از جمله یک کودک مجروح شده و بیانیه تاکید می کند که نیروهای امنیتی به سوی شهروندان تیراندازی نکرده و فقط مانع از اقدامات آشوبگران شده اند.

دولت اقلیم با اشاره به اینکه به مشکلات رانندگان معترض رسیدگی می شود، اعلام کرده که در جریان تظاهرات ۱۸ تن دستگیر شده اند که سلاح حمل کرده و در بازجویی ها مشخص شده که فقط ۴ تن از دستگیر شدگان راننده بوده و تحقیقات نیز ادامه دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *