۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پ.ک.ک با عقب نشینی بدون سلاح مخالف است

پ.ک.ک با عقب نشینی بدون سلاح مخالف است

  • ۱۹ فروردین ۱۳۹۲
  • ۳۹۵ بازدید
  • ۰

رییس شورای رهبری پ.ک.ک فعالیت کمیسیون صلح را راهکار مهمی برای پایان دادن به کینه و خشم می داند.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه ملیت، ۲ تن از خبرنگاران روزنامه اسپانیایی اِلپایس در کوهستان قندیل به دیدار مراد قاراییلان رییس شورای رهبری پ.ک.ک رفته و درباره مذاکرات صلح با او گفتگو کرده اند.
قاراییلان در این مصاحبه درباره موضوع عقب نشینی بدون سلاح نیروهای پ.ک.ک گفته است:« ما از همان اوایل مطرح شدن بحث عقب نشینی اعلام کردیم که نیروهای ما دقیقا به همان شکلی که وارد ترکیه شده اند، از ترکیه خارج خواهند شد. بنابراین موضوع عقب نشینی بدون سلاح یک اقدام منطقی نیست و نمی تواند ضامن پیشرفت مذاکرات باشد.»
وی در ادامه افزود:« ایجاد کمیسیون سازش و صلح و فعالیت جدی آن در مجلس ملی ترکیه، مهم ترین اقدام برای استقرار آرامش و صلح است. واقعیت این است که نیروهای نظامی ترکیه هزاران نفر از کردها را کشته اند اما در مقابل، ما هم نظامیان ترکیه را کشته ایم و لذا کمیسیون صلح می تواند با میانجی گری و تشکیل نشست های راهگشا، زمینه آن را فراهم آورد که هر دو جبهه همدیگر را عفو کنند و از خطای هم بگذرند. از این گذشته ما خواهان آن هستیم که برای همه زبان ها و باورهای موجود در ترکیه آزادی وجود داشته باشد، قانون اساسی ترکیه تغییر داده شود و امکان مشارکت سیاسی برای نیروهای پ.ک.ک در ترکیه دموکراتیک ایجاد شود.»
قاراییلان در پاسخ به دو سوال روزنامه اسپانیایی الپایس در خصوص نقش پ.ک.ک در ترانزیت جهانی مواد مخدر و فعالیت های انتحاری و تروریستی گفت:« این ها یک مشت شایعه و دروغ رسانه ای است که تنها در چهارچوب جنگ روانی و سیاه نمایی معنی می دهد و من قویا چنین چیزهایی را تکذیب می کنم.»
عبدالله اوجالان رهبر زندانی پ.ک.ک برای اقناع سران پ.ک.ک در خصوص پذیرش عقب نشینی بدون سلاح نامه ای برای آنها نوشته که توش صلاح الدین دمیرتاش رهبر حزب صلح و دموکراسی و سری ثریا اُندر نماینده استانبول، این نامه به قندیل منتقل شده است.
این دو نماینده کُرد که از چند روز پیش برای دریافت پاسخ پ.ک.ک در اربیل به سر می برند دیروز با نچیروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق و اسرلان بایز رییس پارلمان اقلیم دیدار کردند.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین