۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پ.ک.ک در آستانه ی انشعابی بزرگ

  • ۲۰ فروردین ۱۳۹۲
  • ۲۹۳ بازدید
  • ۰

سیاست های اردوغان و استخبارات ترکیه سبب انشعاب در پ.ک.ک می گردد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی: استخبارات ترکیه پ.ک.ک را وارد بحرانی کرده است، که یکی از تبعات این بحران  بروز اختلاف میان سران و اعضای گروهک می باشد. از همان ابتدای طرح صلح و آشتی توسط عبدالله اوجالان تعدادی از اعضای پ.ک.ک  به مخالفت با این موضوع برخاسته  و تعدادی که خود را از مریدان اوجالان می دانستند موافق این پروسه بودند ، و ماهها پیش دودستگی و اختلاف میان اعضای و سران بوجود آمده بود.

امروزه با پیشرفت پروسه صلح و آشتی اختلافات میان اعضای پ.ک.ک علنی و به نقطه اوج خود رسیده است ، طوری که حسین فهمان –همکلاسی سابق بشار اسد – رئیس شاخه نظامی پ ک ک و بشیتر سران اروپا نشین پ ک ک با  دستور اوجالان مبنی بر عقب نشینی آن هم از نوع بدون سلاح را رد کرده و با اوجالان مخالفت می کنند. اکثر  اعضای پ ک ک بر این باورند که عبدالله  اوجالان تسلیم استخبارات ترکیه شده و همانند قتل عام ۱۹۹۹ یکبار دیگر تمام اعضای پ ک ک در ترکیه را حین عقب نشینی بدون سلاح به کمین ارتش ترکیه خواهد فرستاد و همگی را به کشتن خواهد داد.

این شرایط باعث شده تا دودستگی در پ ک ک کاملا علنی باشد و در جلسه روز شنبه سران قندیل نشین حتی جمیل باییک و حسین فهمان به هم فحاشی کردند.
موضوع قتل عام اعضای پ ک ک به دستور اوجالان آنقدر جدی است که حتی صلاح الدین دمیرتاش فرستاده ب.د.پ. نزد اوجالان و قندیل به صورت تلویحی مسئولیت هر گونه قتل عام را از خود و حزبش سلب نمود و آن را خطرناک توصیف نمود.
اگر این روند ادامه یابد در آینده باید شاهد درگیری های دورن فرقه ای و نهایتا تضعیف شدید پ ک ک باشیم و این همان چیزی است که استخبارات ترکیه برنامه ریزی کرده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *