۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پ.ک.ک آماده به آشوب کشیدن سلیمانیه عراق می شود

پ.ک.ک آماده به آشوب کشیدن سلیمانیه عراق می شود

  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
  • ۳۲۲ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : پ.ک.ک از هواداران خود می خواهد در سلیمانیه وارد عمل شوند. محمد رسول مراد، نماینده اتحادیه میهنی کردستان در مجلس شورای استان سلیمانیه گفت که از همه فعالیت های غیرقانونی پ.ک.ک جلوگیری خواهد شد.
بر اساس اطلاعات به دست آمده، تظاهرکنندگان که فردا مقابل هتل پالاس تجمع می کنند، پس از راهپیمایی با مشعل در سلیمانیه، با مینی بوس و اتوبوس به تظاهرات منطقه بردقرمان منتقل می شوند. با فراخوان پ‌ک‌ک، خودروها برای تظاهرات کرایه می‌شوند، پوسترها و پرچم‌های پ‌ک‌ک آماده می‌شوند.
از جمله اطلاعات دریافتی این است که این تظاهرات توسط اعضای پ ک ک سازماندهی شده است.
محمدرسول مراد، نماینده فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان در مجلس شورای استان سلیمانیه در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری در این باره گفت: «هر گونه اقدام، تظاهرات و غیره که منطبق بر روال قانونی نباشد. مجاز نخواهد بود. متاسفانه ما هیچ اطلاعاتی در مورد فعالیت پ.ک.ک نداریم. پ ک ک باید مردمی را که با معیشت خود دست و پنجه نرم می کنند، تنها بگذارد. منظورشان آرامش و آرامش در شهر نباشد و مردم را مجبور به این کارها نکنند.»
احمد پیرو، یکی از اعضای مجمع عمومی جنبش گوران، در گفتگو با پایگاه خبری، با بیان اینکه اتحادیه میهنی کردستان باید به این سوال پاسخ دهد، گفت: «اگر پ‌ک‌ک این اقدام را لغو نکند، ممکن است اتحادیه میهنی مجبور به استفاده از زور شود. در این صورت احتمالاً آشفتگی ایجاد می شود و باعث می شود که توازن در منطقه زیر و رو شود.
در گذشته اتحادیه میهنی کردستان تشکیلات پ.ک.ک را در منطقه تسهیل می کرد. ممکن است اتحادیه میهنی اکنون این سیاست را تغییر داده باشد. PUK باید این مشکل را قبل از وقوع یک بحران حل کند. پ‌ک‌ک برای اولین بار خودروهایی را برای شرکت در تظاهرات عمومی کرایه می‌کند و آنها را از سلیمانیه خارج می‌کند.
به گفته برخی از مفسران سیاسی، آنها بیان می کنند که اقداماتی که پ.ک.ک به راه انداخته است، بین آنها و اتحادیه میهنی کردستان دچار مشکل و بحران خواهد شد و این گونه اقدامات پ.ک.ک به معنای «انگشت گذاشتن در صورت اتحادیه میهنی کردستان» است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین