۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • پ‌ک‌ک در حال عضوگیری کودکان از اردوگاه اربات در شمال عراق

پ‌ک‌ک در حال عضوگیری کودکان از اردوگاه اربات در شمال عراق

  • ۳ مهر ۱۴۰۱
  • ۲۸۶ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : گروه تروریستی پ.ک.ک که چندین دهه درگیر درگیری با ترکیه است – متهم است که از یک اردوگاه پناهجویان در شمال عراق کودکان زیر سن قانونی را جذب کرده است. این گروه اما این گزارش ها را رد می کند
بر اساس گزارش‌ها، گروه تروریستی پ‌ک‌ک در حال جذب کودکان جنگجو از یک کمپ آوارگان در شمال عراق است.

گزارش‌های اخیر این گروه را – که توسط چندین کشور در سراسر جهان به عنوان یک گروه تروریستی معرفی شده است – متهم کرده‌اند که به طور فزاینده‌ای از کودکان زیر سن قانونی در اردوگاه اربات واقع در نزدیکی شهر سلیمانیه عراق جذب می‌کند.

رسانه‌های کرد عراقی به نقل از مقامات امنیتی نیروهای امنیت داخلی اقلیم کردستان یا آسایش نوشتند: «اربات، که توسط سازمان ملل یک اردوگاه غیرنظامی طبقه‌بندی شده و توسط سازمان‌های بین‌المللی حمایت می‌شود، مدتی است که شاهد فعالیت‌های پ‌ک‌ک بوده است».

منابع آسایش گفتند: «این گروه چندین هسته در آنجا ایجاد کرده است و به دنبال ایجاد یک گروه مسلح ویژه به بهانه حفاظت از اردوگاه و سپس تصرف آن است».

یکی از مقامات ارشد آسایش نیز این گزارش ها را به سایت، العربی الجدید، تایید کرد.

این مقام گفت: «ما همچنین اطلاعاتی در مورد بازدیدهای مکرر برخی از رهبران پ ک ک از اردوگاه داریم.

این مقام گفت این بازدیدها پس از آن صورت می گیرد که مواضع پ.ک.ک در مناطقی مانند مخمور، سنجار و قندیل توسط ارتش ترکیه کشف و منهدم شد.

یکی از کارکنان دفتر استانداری سلیمانیه به العربی الجدید گفت که طی دو سال گذشته چندین تلاش برای عضوگیری از مردان و کودکان توسط پ‌ک‌ک صورت گرفته است که توسط نیروهای حفاظت اردوگاه خنثی شد.

این کارمند ناشناس گفت: «اما طی چند هفته گذشته، پ‌ک‌ک توانست چند مرد جوان را جذب کند.

این منبع افزود: «این تلاش‌ها ده‌ها خانواده را با وجود نداشتن جایگزینی برای آنها مجبور به ترک اردوگاه کرده است، اما آن ها فرار را ترجیح می‌دهند و از خطر ناشی از پ‌ک‌ک دور می‌شوند».

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *