۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پژاک شکست را تجربه ای برای آینده می داند!!

پژاک شکست را تجربه ای برای آینده می داند!!

  • ۲۶ تیر ۱۳۹۲
  • ۳۶۷ بازدید
  • ۰

پژاک شکست سنگین دو سال قبل خود، از سپاه پاسدران را حماسه خواند و این شکست را تجربه ای برای آینده می داند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : گروهک ضدکُرد پژاک بمناسبت دومین سالگرد شکست سنگین از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیانیه ای صادر کرده و این شکست سنکین را حماسه خوانده و استراتژی سیاسی مردم کُرد عنوان کرد. پژاک در این بیانیه به طور ناخواسته صراحتاً به بی نظمی و عدم سازماندهی و نبودن برنامه ی مدون در مبارزات اقرار کرده است؛ عبارت بیانیه بدین شرح می باشد : (دستاوردهای این حماسه را امروزه می‌توان بر ضرورت سازماندهی مردمی و گریلا ها و تداوم خط سوم سیاست دموکراتیک در راستای دستیابی به حقوق و مطالبات آزادیخواهی در ایران خواند). به زبان عامیانه تر منظور پژاک از این شکست نوعی تجربه بوده تا در اقدامات بعدی خود با سازماندهی و برنامه ریزی معینی در راستایی دستیابی به حقوق مردم کُرد وارد جنگ با ایران می شود.
شکست دو سال پیش پژاک از ایران سبب شد بسیاری از جوانان فریب خورده که به عضویت پژاک در آمده بودند ، از گروهک جدا شده و خود را تسلیم نیروهای امنیتی ایران کنند و این را می توان دومین شکست پژاک محسوب کرد چرا که در آن زمان تعدادی زیادی از اعضای پژاک یا کشته و یا از گروهک جدا شدند.
ناکامی های پژاک در درگیری های سال ۱۳۹۰ سبب گردیده که امروزه پژاک اهمیت بسزایی به حفظ آتش بس داشته باشد. با اهمیت بودن حفظ آتش بس برای پژاک را می توان در استراتژی ۱۰ماده پ ک ک که چند روزی بیش که پس از تغییرات در شورای رهبری صادر گردید یافت. در بند ۱۰ این ماده اشاره شده است که آتش بس موجود بین ایران و پژاک حفظ شود .
اکنون فرقه پژاک بحرانی ترین دوران خود را سپری می کند ، بی توجهی بیش از حد پ ک ک به دلیل پروسه صلح و آشتی ، عدم اعتبار و جایگاه در میان احزاب و اپوزسیون و از همه مهمترین نداشتن جایگاه و منزلت در میان کُردهای ایران که انتخابات اخیر مصداقی بر این موضوع می باشد ، پژاک را در آستانه فروپاشی و ایزوله شدن قرار داده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین