۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پژاک حزبی نیست که نتیجه آگاهی سیاسی- ملی کرد ایران باشد

پژاک حزبی نیست که نتیجه آگاهی سیاسی- ملی کرد ایران باشد

  • ۱۷ آبان ۱۳۹۱
  • ۲۷۶ بازدید
  • ۱

خالد عزیزی می گوید: پژاک حزبی نیست که نتیجه ی آگاهی سیاسی- ملی کرد ایران باشد. بلکه حزبی است که حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) آن را در راستای منافع و مصالح خود تشکیل داده است.

خالد عزیزی رهبر یکی از احزاب اپوزسیون کرد ایرانی در مصاحبه‌ای اختصاصی با روزنامه “هاولاتی” در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه گفته می شود احتمال تکرار تجربه سوریه در ایران وجود دارد و با وجود حضور چندین حزب کُردی باسابقه، حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) حامی بیشتری داشته و همانند حزب اتحاد دمکراتیک کردستان (پ.ی.د) در کردستان سوریه عرصه را در دست خواهد گرفت، اظهار داشت:” ایران سوریه نیست و کردستان ایران نیز شباهتی به‌ کردستان سوریه ندارد. تفاوتهای فراوان سیاسی، ملی، اجتماعی و سازمانی میان کردستان ایران و سوریه وجود دارد و ما کُردهای ایرانی خواستار جنگ نیستیم، اگر جنگی هم به وقوع بپیوندد جزئی از آن جنگ نخواهیم بود.” وی درخصوص “پژاک ” نیز می گوید:” پژاک حزبی نیست که نتیجه ی آگاهی سیاسی- ملی کرد ایران باشد. پژاک بخشی از این بازی نیست، بلکه حزبی است که حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) آن را در راستای منافع و مصالح خود تشکیل داده است.” وی علیرغم اذعان به وجود رابطه با آمریکا و سایر کشورهای منطقه ای و بین المللی، گفته است” هیچ طرح وبرنامه مشترکی با آمریکا نداریم .خالدعزیری همچنین تاکید میکند: ما(کردها) به مثابه بخشی از مشکلات جامعه جهانی و ایران نیستیم، زیرا بحث بر سر ما و حقوق و مطالبات ما نیست” این رهبر اپوزسیون کرد ایرانی درخصوص موضع حکومت اقلیم کردستان عراق در رابطه با دیدگاه اپوزسیون کرد ایرانی نسبت به تغییرات در ایران گفت:” حکومت اقلیم کردستان عراق خواهان راهکار صلح طلبانه و گفتگو و مذاکره به منظور حل مشکل کُردهاست و آنان هیچگونه دیدگاه و دخالتی در این رابطه نداشته اند. تغییرات در ایران و احتمالهای مختلف در رابطه با این تحولات همانند یک مسئله داخلی ایران بیشتر به مردم و کُردهای ایران مرتبط است.”

وی رابطه با سفر سردار سلیمانی به اقلیم کردستان عراق نیز گفت:” حکومت اقلیم کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران با یکدیگر دارای مرزها، منافع و مصالح مشترکی هستند. به همین دلیل بسیار طبیعی است که مسئولین هر دو طرف با یکدیگر روابط و دیدار داشته باشند.”

قبلی «
بعدی »

۱ دیدگاه

  1. خالد عزیزی با همکارانش فقط توانستند عوام فریبی کنند پ ک ک یکی از بهترین و باتجربه ترین با تدربیرتریین رهبران جهان را بعد لز دکتر دارد مردم کردستان دیگر از تفرقه و دو روی شماها  به حسلب دلسوزان متنفر شده و این پیام هم تفرقه میان کرد است هر حزبی با ایدیولوژی حکومت زانی میکند شماها به جای این جور بیانیه هابه فکر اینده مملکت باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین