۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پژاک به روابط خود با امریکا اعتراف کرد

پژاک به روابط خود با امریکا اعتراف کرد

  • ۲۰ فروردین ۱۳۹۲
  • ۳۳۷ بازدید
  • ۰

گروهک تروریستی پژاک از واقیعت های را که مدت ها منکر آن بود پرده برداشت و به روابط خود با آمریکا اعتراف کرد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : سرکردگان پژاک که از همان ابتدای تاسیس فرقه تاکنون منکر روابط خود با آمریکایی‌ها بوده‌اند؛ سران این فرقه مدتی است با مطرح شدن پروسه عقب نشینی پ.ک.ک دچار ترس و وحشت شده اند و برای رهایی از تبعات این پروسه هر روز بیانیه های صدور می کند ؛ چندی بیش حاجی احمدی واقعیت های را به زبان آورد که مدت ها بود منکر آن بودند و اخیراً ریزان جاویداز اعضای کوردیناسیون ، روابط میان پژاک با امریکا را فاش کرد ،جاوید روابط پژاک با آمریکایی‌ها را تا سال ۲۰۰۶  در مصاحبه‌یی که با روزنامه‌ی هاولاتی چاپ حکومت اقلیم کردستان داشته، تأیید کرده است.
از همان  بدو تأسیس پژاک تاکنون، تحلیلات و نظرات افراد متخصص و کارشناسان این حوزه براین فرمول استوار است که پژاک مستقیم و یا غیرمستقیم در راستای اهداف آمریکا در منطقه قرار گرفته و بعضاًَ هم از تأسیس این فرقه به درخواست آمریکایی ‌ها هم اشاره شد.
عثمان اوجالان از سرکردگان سابق پ‌ک‌ک که خود بنیانگذار این فرقه بود و بعداً از آن جدا شد و در یکی از شهرهای اقلیم کردستان به زندگی شخصی خود پرداخته، علناً و بارها برای رسانه‌ها از این موضوع گفته که پژاک در راستای استراتژی آمریکا در منطقه تأسیس شد. اوجالان خود به این نکته اعتراف می‌کند که وی بارها با آمریکا به منظور تأسیس پژاک برای ناامن کردن مرزهای غربی ایران گفتگو کرده و نهایتاً با تأیید آمریکائی‌ها این فرقه تأسیس شد.
به قول جاوید، بعد از کشته شدن عاکف زاگرس ( از بنیانگذاران پژاک که سال ۲۰۰۷ به همراه یکی دیگر از اعضای بخش مطبوعات این فرقه بنام سیروان ناری در منطقه‌ی قلاتوکان)، پژاک هیچ ارتباطی با آمریکایی‌ها نداشته است. اسناد زیادی از نشست عاکف با آمریکایی‌ها در شهر کرکوک وجود دارد. به اضافه‌ی اسنادی از نشست‌های بریار گابار که در آن زمان عضو کوردیناسیون پژاک و جانشین عبدالرحمان حاجی احمدی (سرکرده‌ی شکلی پژاک و ساکن شهر کلن آلمان) و همچنین نشست‌هایی که عاکف زاگرس به همراه زنار مشهور به (زنار پور سپی) با آمریکایی‌ در سلیمانیه و کرکوک داشته که بعداً گفته می‌شد زنار خودکشی کرده، آنهم بخاطر برقراری رابطه‌ی جنسی با یکی از دختران این فرقه.

حال باید این نکته را به سخنان جاوید اضافه کرد که بعد از این رویدادها هم روابطی پنهان و نیمه آشکار مابین پژاک و آمریکایی‌ها وجود داشته است. از جمله نشست‌های امیر کریمی ملقب به مزدک قبل از بازگشتن به اروپا در اقلیم کردستان، شیرزاد کمانگر در سال ۱۳۹۰ و در گرماگرم درگیری‌های پژاک و سپاه و از همه مهمتر نشست شمال بشیری با آمریکایی‌ها در سال گذشته که برای برگزاری نشست کمیته‌ی آمریکایی پژاک به این کشور سفر کرده بود. جالب‌تر اینکه همین شخصیت اواخر سال گذشته‌ی میلادی، به خواست و دستور آمریکا‌یی‌ها، در یک نشست چند جانبه در یکی از سواحل کشورهای عربی حومه‌ی خلیج  فارس هم شرکت کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین