۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • وزیر دفاع ترکیه: امسال ۳۶۴۶ عضو گروه تروریستی پ.ک.ک را از پای درآورده‌ایم

وزیر دفاع ترکیه: امسال ۳۶۴۶ عضو گروه تروریستی پ.ک.ک را از پای درآورده‌ایم

  • ۱۰ دی ۱۳۹۹
  • ۴۶۵ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، نشست مجازی ارزیابی عملکرد نیروهای مسلح ترکیه در سال ۲۰۲۰ به ریاست خلوصی آکار، وزیر دفاع و ژنرال یاشار گولر، رئیس ستاد کل و فرماندهان ارتش و معاونان وزارت دفاع ترکیه برگزار شد.

آکار با اشاره به مسایل امنیتی و دفاعی و “موفقیت” نیروهای مسلح ترکیه در مبارزه با تروریسم، تصریح کرد: “در نابودی گروه تروریستی پ.ک.ک با شروع از شمال عراق اراده قاطع داریم. طی سال جاری در داخل و خارج از کشور در مجموع بیش از ۲۰۰ عملیات اجرا کردیم. در نتیجه این عملیات‌های موفق ۳۶۴۶ عضو گروه تروریستی پ.ک.ک در داخل و خارج از مرزهای کشور را از پای درآورده‌ایم. بدین ترتیب شمار تروریست‌های هلاک شده از ۲۴ ژوییه سال ۲۰۱۵ تا کنون به ۳۰ هزار و ۴۱۶ نفر رسید”.

وی همچنین با بیان اینکه در جریان این عملیات‌ها پناهگاه و مواضع این تروریست‌ها نیز منهدم شده است، تاکید کرد: “هرچه قدر این تروریست‌ها غار داشته باشند به آنها ضربه وارد کرده و به این امر نیز ادامه می‌دهیم. پس از اینکه نیروهای مسلح کشور مناطق شمالی سوریه را از لوث تروریست‌ها پاکسازی کردند، آرامش، امنیت و نظم در این مناطق برقرار شده است، بیش از یک میلیون سوری به صورت داوطلبانه و با امنیت به خاک خود بازگشتند”.

وی با تاکید بر اینکه در مناطق تحت کنترل نیروهای مسلح ترکیه در شمال سوریه، فعالیت‌های عادی‌سازی به شدت ادامه دارد، تصریح کرد: “علاقه لازم را برای افراد مظلوم و بی‌گناه نشان می‌دهیم. هرچند که فعالیت‌های ما در این مناطق و نتایج مثبت آن از سوی سازمان‌های بین‌الملل پیگیری می‌شود، به دلایل مختلف با جهان به اشتراک گذاشته نمی‌شود”.

وی در ادامه گفت: “ما برای یکپارچگی ارضی تمامی همسایگان خود به ویژه عراق و سوریه احترام قائل هستیم. ما هرگز چشم به خاک کسی ندوخته‌ایم. تنها هدف ما تروریست‌هاست”.

در جریان این نشست موضوعات فرماندهی مشورتی همکاری دفاعی و آموزشی در لیبی، فرماندهی گروه ویژه ترکیه در افغانستان و همچنین فرماندهان یگان‌های مستقر در کوزوو، بوسنی هرزگوین، قطر، سومالی، رئیس هیئت نظامی ترکیه در مقر ناتو، فرمانده نیروهای صلح تُرک‌های قبرس در جمهوری ترک قبرس شمالی، فرماندهان ارتش، نیروی هوایی و دریایی ارتش در مورد فعالیت‌های در حال انجام و آخرین وضعیت منطقه گزارش ارائه دادند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین