۱۰ فروردین ۱۴۰۳

واکنش ها به درگیری ارتش ترکیه و پ.ک.ک

  • ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
  • ۳۶۲ بازدید
  • ۰
روسای مشترک حزب دموکراتیک خلق ها در مورد حمله ارتش ترکیه به مواضع پ.ک.ک و جشنواره بهار این حزب واکنش نشان دادند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری آناتولی، صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها در اظهاراتی با اشاره به درگیری ارتش ترکیه با نظامیان پ.ک.ک در منطقه “دیادین” از استان آگری عنوان کرد: یک اتفاق ناراحت کننده و در عین حال نگران کننده رخ داده است. در خصوص جزئیات این حادثه و این که دقیقا به چه شکلی رخ داده است؛ باید تحقیقات و بررسی های بیشتری صورت بگیرد. در نهایت یک روند صلح در کشور وجود دارد و ما نیز از این روند صلح حمایت می کنیم. کسانی که معتقد هستند سلاح ها ساکت شود به طور قطع خواهان درگیری، کشته شدن و زخمی شدن نخواهند بود. به نظر من همه باید به این موضوع دقت کنند و در برخورد با این نوع تحولات هوشمندانه رفتار کرده و تمام جوانب را در نظر بگیرند. در خصوص این که درگیری ها در آنجا چگونه رخ داده و شروع شده است باید اظهارات هر دو طرف را در نظر گرفته و سپس موضع گیری کنیم. بدون شنیدن سخنان هر دو طرف درگیری قضاوت کردن بر اساس اظهارات یک جانبه صحیح نخواهد بود.
وی در ادامه اظهارات خود اعلام کرد: برای این که درگیری های مسلحانه خاتمه پیدا کند و سلاح ها برای همیشه ساکت شود تلاش مستمری در حال انجام است. برای آغاز مذاکرات در چارچوب ۱۰ ماده مذکور در بیانیه مشترک تمام تلاش های ممکن را انجام داده ایم. به همین خاطر هم باید عنوان کنم بهتر است ستاد فرماندهی نیروهای مسلح ترکیه از خدمت کردن به حزب عدالت و توسعه دست بردارد. ارتش ترکیه ارتش تمام کشور است نه ارتش یک حزب سیاسی خاص.
دمیرتاش با تاکید بر این که با اصرار به برپایی  صلح ادامه خواهیم داد، افزود: به هیچ عنوان فریب این گونه فتنه ها را نخواهیم خورد. سربازانی که برای عملیات علیه پ.ک.ک فرستاده شده اند فرزندان ما و بردارانمان هستند. نظامیان پ.ک.ک نیز که سعی در کشتن آنان دارید نیز فرزندان این کشور هستند. ما اجازه نخواهیم داد تا یکدیگر را به قتل برسانند.
همچنین، فیگن یوکسکداغ، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها نیز در اظهاراتی در خصوص درگیری های آگری عنوان کرد: در واقع این عملیات را ارتش ترکیه به دستور حزب عدالت و توسعه عملی کرده است. با این عملیات حکومت ترکیه نشان داد که حکومتی با تکیه بر نظامی گری است . مسئول این درگیری حزب عدالت و توسعه و فرمانداری استان آگری است.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *