۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • برادر عبدالله اوجالان: نامزدی دیلک اوجالان در انتخابات پارلمان خواست اوجالان نبوده است

برادر عبدالله اوجالان: نامزدی دیلک اوجالان در انتخابات پارلمان خواست اوجالان نبوده است

  • ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
  • ۶۶۹ بازدید
  • ۰
مهمت اوجالان در سخنانی با انتقاد از نامزدی دیلک، خواهر زاده عبدالله اوجالان در انتخابات پارلمانی ترکیه اعلام کرد که این نامزدی خواست عبدالله اوجالان نبوده است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :مهمت اوجالان، برادر کوچک عبدالله اوجالان، رهبر دربند پ.ک.ک طی گفتگو با خبرگزاری دوغان اعلام کرد: ۶ ماه است که نتوانسته ایم با عبدالله اوجالان دیدار کنیم. هر هفته برای سفر به جزیره امرالی درخواست خود راتحویل مقامات می دهیم. ولی دولت ترکیه به این درخواست ها جواب مثبت نداده است. از اکتبر سال ۲۰۱۴ به بعد از برادر خود خبری دریافت نکرده ایم. در آخرین دیداری که با عبدالله اوجالان در جزیره امرالی داشتیم عنوان کرده بود در انتخابات ۲۰۱۵ پارلمان ترکیه هر کس از طرف حزب دموکراتیک خلق ها معرفی شود از آن حمایت کنید. از کسانی حمایت کنید که برای آزادی و دموکراسی تلاش کنند.
وی در خصوص نامزدی دیلک اوجالان با انتقاد از نامزدی خواهر زاده اش در انتخابات پارلمان ۲۰۱۵ ترکیه از حزب دموکراتیک خلق ها عنوان کرد: این نامزدی به هیچ عنوان خواست عبدالله اوجالان نبوده است. به هیچ عنوان دیلک اوجالان با توصیه دایی اش به لیست نامزدهای انتخاباتی حزب دموکراتیک خلق ها اضافه نشده است. این تصمیم از جانب حزب دموکراتیک خلق ها و کنگره جوامع دموکراتیک گرفته شده است. دیلک اوجالان حق نامزدی در انتخابات را دارد ولی به نظر بنده هنوز در این راه بسیار جوان است. کاش از افرادی استفاده شده بود که تجربه لازم در این خصوص را کسب کرده بودند.
مهمت اوجالان گفت: به هیچ عنوان از نامزدی دیلک اوجالان در انتخابات پارلمان ترکیه اطلاع نداشتم. در مزرعه مشغول کار بودم که یکی از دوستان بنده تماس گرفته و نامزدی دیلک را به اطلاع من رساند و بسیار متعجب شدم. شخصا با نامزدی دیلک در این انتخابات مخالف هستم. وی باید ابتدا در این راه به مبارزه بپردازد بعد حق نامزدی در انتخابات را کسب کند. در صورت راه یابی وی به مجلس عبدالله اوجالان در مظان اتهام قرار خواهد گرفت که دیلک اوجالان به خاطر وابستگی به عبدالله اوجالان توانسته است به این مقام دست پیدا کند.
وی افزود: من به کسب حدنصاب انتخابات توسط حزب دموکراتیک خلق ها و راه یابی این حزب به مجلس ترکیه ایمان دارم. فقط باید درمقابل فتنه هایی که در آستانه انتخابات طراحی خواهد شد هوشیار بود و آگاهانه رفتار کرد.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین