۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

هیئت امرالی به کوه قندیل سفر کرد

  • ۱۹ آذر ۱۳۹۳
  • ۲۹۰ بازدید
  • ۰
هیئت حزب دموکراتیک خلق ها موسوم به هیئت امرالی امروز برای دیدار با مقامات کنگره جوامع کرد از طریق اربیل راهی قندیل شدند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از Haber7، بر اساس اخبار منتشر شده، هئیت امرالی پس از دیدار با یالچین آکدوغان معاون نخست وزیری ترکیه به قصد سفر به کوه قندیل راهی اربیل شدند.
هدف از این سفر بحث و گفتگو درباره پیش نویس مذاکراتی است که عبدالله اوجالان در آخرین سفر هیئت امرالی به این هیئت تحویل داده بود.
در این سفر پروین بولدان و ادریس بالوکن، رئیس گروه نمایندگان حزب دموکراتیک خلق ها به همراه خطیب دجله رئیس کنگره جوامع دموکراتیک ترکیه با مقامات بلندپایه کنگره جوامع کرد (KCK) در کوه قندیل دیدار کرده و نظرات آنان را درباره روند مذاکرات خواهند شنید.
لازم به ذکر است “سری ثریا اوندر” نماینده شهر استانبول و عضو هیئت حزب دموکراتیک خلق ها در این سفر هیئت امرالی را همراهی نخواهد کرد.
پروین بولدان قبل از سفر به اربیل در فرودگاه آنکارا به خبرنگاران گفت: «به دلیل دستیابی به یک نتیجه مطلوب و جامع این جلسه برای روند مذاکرات مهم و ضروری است. در این دیدارها سعی خواهیم کرد دیدگاه حکومتی را با نظرات کنگره جوامع کرد نزدیک ساخته و راه را برای روند مذاکرات هموار سازیم».
لازم به ذکر است پس از بازگشت از کوه قندیل، هیئت حزب دموکراتیک خلق ها بار دیگر با هیئت حکومتی دیدار کرده و بعد از آن به جزیره امرالی برای دیدار با عبدالله اوجالان سفر خواهند کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین