۶ مرداد ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • همکاری حکومت محلی اتحادیه میهنی کردستان با تروریست های پ‌ک‌ک و پژاک در سلیمانیه ثبات را در شمال عراق تضعیف می کند

همکاری حکومت محلی اتحادیه میهنی کردستان با تروریست های پ‌ک‌ک و پژاک در سلیمانیه ثبات را در شمال عراق تضعیف می کند

  • ۳ اسفند ۱۴۰۲
  • ۱۲۷ بازدید
  • ۰

انجمن بی‌تاوان: بر اساس اطلاعاتی که خبرنگار آناتولی از منابع محلی جمع آوری کرده است، اتحادیه میهنی به باز کردن فضا برای سازمان تروریستی پ‌ک‌ک و پژاک در سلیمانیه و اطراف آن ادامه می دهد.

در حالی که حزب اتحادیه میهنی کردستان در سلیمانیه عراق فضا را برای سازمان تروریستی PKK در مرکز شهر و مناطق روستایی باز می کند، این سازمان تروریستی با اقدامات انسداد جاده ها، اخاذی، آدم ربایی و سایر اقدامات تروریستی خود ثبات، امنیت و توسعه اقتصادی منطقه را تهدید می کند.

بر اساس بیانیه مسرور بارزانی، نخست وزیر دولت اقلیم کردستان عراق (KRG) در فوریه ۲۰۲۱، بازسازی ۸۰۰ روستا به دلیل اشغال کوه ها و مناطق پرجمعیت این منطقه توسط سازمان تروریستی امکان پذیر نبود. تروریست های پ ک ک همچنین از دسترسی کشاورزان به خانه هایشان جلوگیری می کنند.

سازمان تروریستی پ.ک.ک با احزاب و به اصطلاح گروه های سیاسی خود در سلیمانیه و اطراف آن حضور دارد و در نقاط مختلف مرزهای عراق و ترکیه نیز به قاچاق انسان و قاچاق مواد مخدر دست دارد.

احزاب سیاسی و سازمان‌های غیردولتی سازمان تروریستی پ‌ک‌ک مانند جنبش آزادی، PYD، RJAK و کتابخانه و مرکز علمی آرشیو تحقیقاتی زنان کرد در مرکز شهر سلیمانیه فعالیت می‌کنند.

سازمان تروریستی پ.ک.ک در مناطق روستایی سلیمانیه نیز به اصطلاح ایست بازرسی ایجاد کرده و از حمل و نقل عمومی جلوگیری کرده و اقدام به اخاذی از شهروندان و ربودن غیرنظامیان می کند.

ظاهراً حزب اتحادیه میهنی کردستان نیز برای تروریست‌های پ‌ک‌ک کارت‌های هویتی مورد استفاده واحد ضد تروریستی صادر کرده است که به تروریست‌ها درجاتی از آزادی را در منطقه می‌دهد.

حمایت PUK به عنوان یک پل راهبردی بین رهبری ساختارهای تروریستی PKK در کوه قندیل در مرز عراق و ایران و شاخه های آن در سوریه عمل می کند.

اتحادیه میهنی کردستان به اعضای سازمان تروریستی پ.ک.ک که از شمال سوریه می آیند آموزش نظامی می دهد.

در حالی که اتحادیه میهنی کردستان به دنبال مشروعیت بین المللی برای همکاری خود با تروریست های پ.ک.ک تحت عنوان “مبارزه مشترک با داعش” است، سازمان تروریستی پ.ک.ک همچنان از فرصت های ارائه شده توسط اتحادیه میهنی کردستان برای ارسال تسلیحات و تدارکات از فرودگاه سلیمانیه به شمال سوریه استفاده می کند.

تروریست های پ ک ک همچنین مرتکب اقدامات تروریستی مانند آتش زدن ساختمان های احزاب سیاسی در سلیمانیه و اطراف آن می شوند که تحت حاکمیت اتحادیه میهنی کردستان است.

در تظاهراتی که در ژانویه ۲۰۲۰ برگزار شد، تروریست‌های پ‌ک‌ک ساختمان‌های PUK، جنبش گوران، حزب دمکرات کردستان، جامعه عدالت، یکگیرتا (حزب وحدت اسلامی) و کتابخانه دولتی، بانک، اداره ترافیک و بسیاری از تأسیسات عمومی دیگر را در سلیمانیه ویران کردند.

همچنین در مطبوعات محلی گزارش شد که تروریست های پ.ک.ک قصد داشتند در اواسط سال ۲۰۲۱ نقاط زیادی را در منطقه اشغال کنند.

یگانی که توسط سازمان تروریستی پ.ک.ک به نام «زنان جوان رزمنده و جوانان میهن پرست» تأسیس شده است، اولین اقدام خود را با آتش زدن یک مزرعه در منطقه رانیه سلیمانیه در تاریخ ۱۶ اوت ۲۰۲۳ انجام داد.

رانیا گیلانی فعال محلی گفت که سازمان تروریستی پ ک ک می خواهد با یگان جدید هرج و مرج و جنگ در منطقه ایجاد کند و هشدار داد که باید از ساختار تروریستی که امنیت شمال عراق را تهدید می کند جلوگیری کرد.

دلساد رزید ملا، یکی از اعضای کمیته اجرایی عمومی جنبش گوران گفت: تروریست‌های منطقه قندیل، گرمیجان و سلیمانیه در ساختار یگانی که توسط سازمان تروریستی پ‌ک‌ک در ۲ اوت ۲۰۲۳ با نام «کردستان» تأسیس شده بود، شرکت کردند.

رزید ملا ترور فرمانده پیشمرگه میرزا را که در ۲۳ ژوئیه ۲۰۲۳ در زاخ رخ داد و قتل عثمان کوسه دیپلمات سرکنسولگری ترکیه در اربیل را با فعالیت های تروریستی این یگان مرتبط می داند.

بر اساس بیانیه دهوک علی آونی، مدیر حزب دمکرات کردستان (KDP) در آگوست ۲۰۲۳، سازمان تروریستی پ‌ک‌ک ممکن است در آینده نزدیک شروع به ایجاد پست‌های بازرسی امنیتی در سلیمانیه کند و از رهبران اتحادیه میهنی کردستان و دیگر مقامات احزاب سیاسی درخواست کارت شناسایی کند.

بر اساس بیانیه آونی، تروریست های پ.ک.ک که در منطقه رانیا و قلادیزه سلیمانیه برای خود فضایی ایجاد کرده اند، در مناطقی مانند آغکالار و احمداوا نیز فعالیت می کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین