۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • نیمی از کردهای سوریه به خاطر پ.ک.ک خانه های خود را ترک کردند

نیمی از کردهای سوریه به خاطر پ.ک.ک خانه های خود را ترک کردند

  • ۱۷ دی ۱۴۰۱
  • ۳۳۷ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : فعالان و ناظران کرد گزارش دادند که بیش از نیمی از کردهای شمال شرق سوریه خانه های خود را به دلیل سیاست های گروه تروریستی پ.ک.ک ترک کردند و خاطرنشان کردند که این گروه تهدید بزرگی برای آینده کردها در شمال شرق سوریه است.

فعالان و ناظران، پ ک ک را مسئول خروج کردها از مناطق خود و وقوع تغییرات جمعیتی در شمال شرق سوریه دانسته و بر لزوم خروج پ.ک.ک از منطقه تاکید کردند.

این منبع به نقل از مصطفی بکو، فعال سیاسی گفت: «پ‌ک‌ک که توسط حکومت سوریه حمایت می شود، تمام پروژه‌های حزب بعث در شمال شرق سوریه را با دقت اجرا کرده است».
وی افزود: آنچه این گروه در مناطق کردنشین اجرا کرده است، حکومت جرأت اجرای طرح هایی که حضور کردها در منطقه را هدف قرار می دهد را نداشته است و این همان چیزی است که رژیم های غاصب و همه نژادپرستان منطقه می خواهند.

بکو با اشاره به اینکه «پ‌ک‌ک» به نام مسئله کردها، کردها را آواره می‌کند، گرسنگی می‌کشاند، بچه‌هایشان را می‌رباید و آنها را وارد جنگ‌هایی می‌کند که کردها هیچ ربطی به آن ندارند.

دیلکش مرعی، نویسنده کُرد نیز در پستی در صفحه فیسبوک خود نوشت: «در اداره حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) هیچ قانون یا قانون اساسی وجود ندارد و هر نهادی توسط کادری از پ.ک.ک اداره می شود.

وی می افزاید: همه چیز در اختیار پرسنل است چرا که ماشین هایی با خدمتکار و خدمتگزار دارد و متخصصان اعم از مهندس و تکنسین و غیره را کنترل می کند و بر کارکنان موسسه نیز ظلم و انشعاب می کند.

مرعی معتقد است: «مهمترین چیزی که اعضای پ.ک.ک را متمایز می کرد شعارهای انقلابی آنها بود که می گفتند خاورمیانه را تغییر می دهیم، بلکه جهان را تغییر می دهیم. تغییر جمعیتی در شمال شرقی سوریه. تحت مدیریت آنها، بیش از نیمی از مردم کرد با بیشترین انرژی فرار کردند.”

آوارگی کردها و استخدام فرزندانشان در قندیل
در این مورد علی زنو، فعال سیاسی کرد گفت: «در سال ۲۰۲۲، پ.ک.ک به دلیل سیاست های مخرب خود در منطقه، ناامیدی ها و فجایع بیشتری را برای مردم کرد به ارمغان آورد. هزاران شهروند کرد از این منطقه گریختند.

وی ادامه داد: «در طول سال ۲۰۲۲، پ.ک.ک در نتیجه جنگ‌های نیابتی خود در منطقه، گورستان‌ها و اردوگاه‌های بیشتری را گسترش داد. در سال ۲۰۲۲، عناصر پ.ک.ک صدها کودک خردسال را در مناطق تحت کنترل خود در شمال شرق سوریه ربودند. آنها را به کوه‌های قندیل فرستاد تا آنها را وارد جنگ کنند.»

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *