۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • نمونه مشابه پروژه کشته سازی توسط پ.ک.ک و پژاک در اقلیم کردستان عراق

نمونه مشابه پروژه کشته سازی توسط پ.ک.ک و پژاک در اقلیم کردستان عراق

  • ۲ آذر ۱۴۰۱
  • ۲۷۳ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : تحقیقات امنیت عمومی سلیمانیه نشان می دهد که برخی از این فعالیت ها توسط خود پ.ک.ک علیه کادرها و اعضای خود انجام شده است.
در ماه های اخیر فعالیت های متعددی علیه کادرهای پ.ک.ک در سلیمانیه عراق از جمله کشتار و بمب گذاری در خانه ها انجام شده است. این موضوع باعث ایجاد جنجال در میان مردم عراق شد.
درکه مازی در گزارش خود سعی دارد حقایقی را در مورد سلسله فعالیت ها علیه کادرهای پ.ک.ک افشا کند و چهره واقعی این اقدامات را آشکار کند.
بر اساس اطلاعاتی که درکه مازی از طریق منابع خصوصی خود در سلیمانیه به دست آورده است، در شش ماه گذشته چندین فعالیت اطلاعاتی علیه برخی از اعضا و کادرهای پ.ک.ک در سلیمانیه انجام شده است. اعضا و کادرهای پ.ک.ک قبلاً با تصمیم لاهور شیخ جنگی در سلیمانیه مستقر شده بودند. اما پس از تحقیقات اداره کل امنیت سلیمانیه در این خصوص و دستگیری تعدادی از اعضای پ.ک.ک مشخص شد که برخی از این فعالیت ها توسط خود پ.ک.ک علیه کادرها و اعضای آن انجام شده است.
مثلا:
در آوریل ۲۰۲۲ چندین نارنجک به خانه ای که تعدادی از چریک های پ.ک.ک در محله ابراهیم احمد در آن اقامت داشتند پرتاب شد. پس از تحقیقات توسط امنیت عمومی سلیمانیه، شوخان محمد حمید، ساکو سمکو محمد، چنار شیرکو عبدالرحمن، ویل عبدالله گلی، الند طیب احمد، سلمان داود الیاس و محمد نوروز از اعضای جنبش آزادی پ.ک.ک توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. ثابت شده است که این حمله را انجام داده است.
در تحقیقات نیروهای امنیتی سلیمانیه نیز مشخص شد که این افراد هیچ ارتباطی با سازمان اطلاعات ترکیه «MIT» نداشته و تنها با سازمان اطلاعات پ‌ک‌ک در قندیل ارتباط داشته و به دستور قندیل این کار را انجام داده‌اند. بر اساس اطلاعات تایید شده، آنها در مرداد ماه با قرار وثیقه آزاد شدند
پس از ترور «ناگیان آکارسل»در محله بختیاری سلیمانیه، فردی به نام کارمند کمال نورالدین از اعضای سازمان وژین گنجان وابسته به پ ک ک توسط نیروهای امنیتیه سلیمانی بازداشت شد. پس از بررسی ها مشخص شد که این فرد هیچ ارتباطی با MIT ترکیه نداشته و برای اطلاعات پ.ک.ک در قندیل کار می کرده است. کارمند کمال به دستور رهبری پ ک ک در قندیل این ترور را انجام داده بود. بدیهی است که کمال خود به ارتکاب این ترور اعتراف نکرده، اما به کمک به تیم ترور ناگیهان اکارسال اعتراف کرده است.
این در حالی است که به گفته درکه مازی، تلفن همراه کمال حاوی تعدادی فایل صوتی از جلسات محرمانه پ ک ک در سلیمانیه بود.
پ.ک.ک بارها نیروهای سیاسی عراقی به ویژه حزب دمکرات کردستان را به کشتن اعضا و کادرهای خود و ارائه اطلاعات به دولت ترکیه متهم کرده است. اما طبق بررسی های اداره کل امنیت سلیمانیه و شواهد موجود، تمامی این فعالیت ها توسط خود پ.ک.ک انجام شده است. هدف اصلی پ.ک.ک از یک سو متهم کردن دولت اقلیم کردستان، احزاب سیاسی و مردم منطقه است و از سوی دیگر می خواهد کادرهای خود را که معتقدند باقی ماندن آنها جنبه های پنهان پ.ک.ک را آشکار می کند، از بین ببرد. به این ترتیب پ.ک.ک در حال ایجاد هرج و مرج در میان کردهاست و سعی می کند چهره ای ناامن را به نمایش بگذارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین