۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • فرهنگستان
  • >
  • نقش تروریست های زن در پ.ک.ک/پژاک و آزار جنسی درون سازمانی(به قلم محمد صدر)

نقش تروریست های زن در پ.ک.ک/پژاک و آزار جنسی درون سازمانی(به قلم محمد صدر)

  • ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
  • ۴۵۸ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : سازمان های تروریستی برای حفظ موجودیت خود نیاز به استخدام دائمی اعضای جدید دارند. با تأثیر افزایش نقش زنان در زندگی اجتماعی و تجاری در قرن نوزدهم، سازمان های تروریستی از زنان در نقش های مختلف درون سازمانی استفاده کردند. علاوه بر مبارزه، او اغلب نقش های فرعی را بازی می کند – پیک، آشپز، نظافتچی و غیره. – زنانی که مورد استفاده قرار می‌گیرند اغلب در این اقدامات ترجیح داده می‌شوند زیرا مزایای مختلفی در انجام حملات انتحاری دارند. علاوه بر این، در برخی از سازمان های تروریستی، زنان با برجسته کردن هویت جنسی خود به عنوان «طعمه» یا «برده جنسی» استفاده می شوند.

این مطالعه به استفاده از تروریست های زن در پ ک ک در حملات انتحاری و آزار جنسی آنها در داخل سازمان می پردازد.

بحث اصلی این مطالعه این است که تعریفی که رهبر سازمان عبدالله اوجالان از زن ارائه کرده است، حقیقت را منعکس نمی کند، برابری جنسیتی در پ.ک.ک و پژاک وجود ندارد و زنان اغلب در معرض آزار جنسی قرار می گیرند. شکاف مهمی را در ادبیات پر خواهد کرد.

با تحول سازمان های تروریستی و تغییر در ساختار آنها، تغییرات قابل توجهی به ویژه در نگرش زنان نسبت به سازمان ها رخ داده است.

در ابتدا در سازمان های تروریستی این تصور وجود داشت که وظایف زنان در سازمان محدود است، اما این تصور تغییر کرده است، زنان ترجیح داده اند بیشتر توسط سازمان های تروریستی برای استفاده در نقش های مختلف مورد استفاده قرار گیرند و تعداد زنان تروریست ها در طول زمان افزایش یافته است. همانطور که در بخش‌های بعدی این مطالعه بحث خواهد شد، تروریست‌های زن، به ویژه مورد علاقه سازمان‌ها در حملات انتحاری، در نقش‌های فرعی و همچنین شرکت در درگیری‌های درون سازمانی مورد استفاده قرار می‌گرفتند و بیشتر توسط سازمان‌های تروریستی ترجیح داده می‌شدند تا تعادل برقرار کنند. پویایی داخلی سازمان زنان تروریست که توسط بسیاری از سازمان های تروریستی در جهان مورد استفاده قرار می گیرند، در نقش های مختلف در داخل پ.ک.ک/پژاک نیز استفاده می شوند. به خصوص از دهه ۱۹۹۰، تعداد تروریست های زن در سازمان افزایش یافته است و زنان در نقش هایی مانند حملات انتحاری، آشپزی و انتقال اطلاعات مشارکت فعال داشته اند، اما یکی از بزرگترین مشکلات زنان در سازمان های تروریستی در اطراف است. دنیا مورد آزار جنسی قرار می گیرد و به عنوان برده جنسی مورد استفاده قرار می گیرد، در حالی که این مشکلات در اکثر سازمان های تروریستی وجود دارد، در داخل پ.ک.ک هم در گزارش های نیروهای امنیتی و هم در مصاحبه با تروریست های تسلیم شده/اسیر دیده می شود.

در این تحقیق ابتدا نقش زنان در سازمان های تروریستی توضیح داده می شود و چرا سازمان ها به زنان نیاز دارند توضیح داده می شود.

سپس نقش زنان مورد نیاز در سازمانهای تروریستی در حملات انتحاری که هم از نظر هزینه برای سازمانها ارزانتر و هم موثرتر است مورد بحث قرار خواهد گرفت . در قسمت دوم پژوهش به بررسی جایگاه زنان تروریست در پ.ک.ک پرداخته می شود و در این بخش به تغییر دیدگاه زنان در روند تاریخی پ.ک.ک و رهبر تروریست آن عبدالله اوجالان پرداخته می شود و در ادامه چرا زنان تروریست توسط پ.ک.ک ترجیح داده شدند و موضع ایدئولوژیک این سازمان در مورد زنان و خانواده نقش تروریست های زن پ.ک.ک در حملات انتحاری که یکی از زیرنویس های قسمت دوم و روشی است که پ.ک.ک به طور مکرر از آن استفاده می کند، توضیح داده خواهد شد. در عنوان فرعی دوم از بخش دوم تحقیق، آزار جنسی علیه تروریست های زن پ.ک.ک مورد بحث قرار خواهد گرفت. این بخش نیز موضوع اصلی مطالعه را تشکیل می دهد.

این مطالعه از نظر تبیین نقش تروریست های زن در داخل پ ک ک حائز اهمیت است. بحث اصلی این مطالعه این است که عبارت “زنان آزاد شده” که توسط عبدالله اوجالان بیان شده است منعکس کننده حقیقت نیست و تروریست های زن با ساختاری مواجه هستند که در آن زنان با استثمار جنسی روبرو هستند تا ساختاری مبتنی بر برابری جنسیتی در داخل کشور. سازمان . آزار جنسی مورد بحث در این مطالعه بر اساس اعترافات تروریستی که تسلیم شده و اطلاعات به دست آمده از مصاحبه های انجام شده و منتشر شده با تروریست های زن است. در عین حال، نقش زنان در سازمان در چارچوب مصاحبه با اظهارات اوجالان در مورد موضوعاتی مانند زنان و خانواده تحلیل می شود.

در این مطالعه، یک روش ترکیبی روش‌شناسی دنبال می‌شود، تحلیلی با استفاده از مصاحبه‌های منتشر شده از تروریست‌های تسلیم شده و تسلیم شده و همچنین منابع ثانویه مانند اخبار و گزارش‌ها انجام می‌شود. علاوه بر این، در محدوده مطالعات تروریسم، طبقه بندی به عنوان “سازمان های تروریستی سکولار و متمایل به مذهبی” ترجیح داده می شود و پ.ک.ک/پژاک در چارچوب ایدئولوژی و اقدامات آن به عنوان سازمان های تروریستی سکولار ارزیابی می شود.

ادامه دارد…

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین