۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • نظریه پردازی پژاک در خصوص انتخابات ریاست جمهوری !!

نظریه پردازی پژاک در خصوص انتخابات ریاست جمهوری !!

  • ۲۴ فروردین ۱۳۹۲
  • ۳۳۰ بازدید
  • ۰

گروهک تروریستی پژاک مدتی است که توان حملات نظامی به مناطق مرزی ایران را نداشته ولی سعی بر این دارد که خود را از سیاستمدارن و فعالان سیاسی مطرح در جهان معرفی نماید ، و با توجه به این موضوع در خصوص مسائلی سیاسی جهان نظزیه پردازی و تحلیلاتی را ارئه می دهد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : ریوار آبدانان, از اعضای کوردیناسیون پژاک  در مصاحبه با خبرگزاری فرات نیوز در خصوص موضع پژاک در راستای انتخابات ریاست‌جمهوری, نظریه پردازی کرده است . با توجه به اینکه ملت ایران و دولت ایران پژاک را به رسمیت نشناخته  و از او بعنوان گروهک تروریستی و ضد کرد یاد می کنند ، در این میان ریوار آبدانان طوری در خصوص انتخابات ریاست جمهوری اظهار نظر می نماید که گویا پژاک چند صد نفری در برابر با جمعیت میلیونی ایران ارجحیت دارد و عدم قبولی انتخابات از نظر پژاک به معنایی باطل بودن انتخابات می باشد. پزاک همانند اربابان غربی و امریکای خود از هم اکنون برنامه ریزی های خود را برای چالش کشاندن انتخابات را آغاز کرده است . و تنهاترین ابزار پژاک برای فته انگیزی در انتخابات شعار حقوق ملت کرد ایران می باشد.

پژاک از بدو تاسیس تا کنون مدعی حقوق از دست رفته کردهای ایران می باشند باز هم از این شعارها برای انحراف انتخابات ریاست جمهوری بهره می جوید ، ولی  در این راستا دو نکته قابل تامل می باشد ، اولاً اینکه پژاک نمی تواند مدعی شود که حقوق ملت کرد در ایران نادیده گرفته می شود ،چرا که   تنها با بیان یک مورد از میان چندین مورد می توان مهر بطلان بر این ادعای کذب پژاک زد و آن هم این است که تمام ملت ایران اعم از کرد ، بلوچ ، ترک ، فارس و… بطوری مساوی از یارانه های نقدی که به فرد ایرانی اختصاص یافته اسفاده می کند و این موضوعی شفاف و روشن است که در ایران ۷۴ میلیون ایرانی از یارانه ها ی نقدی بهره مند می شوند و در این میان  هیچ تفاوتی بین ملت کرد با سایر اقوام نبوده و نخواهد نبود…

دوماً اینکه آخرین انتخابات در ایران که  مربوط به انتخابات مجلس می باشد ، حضور تمام اقوام ایرانی بویژه کردها در عرصه انتخابات نشان از بی اعتبار احزاب و اپوزیسون در میان کردهای ایران بوده ، پس پژاک و سایر احزاب با توجه داشته باشند که اکنون ملت ایران آگاهتر و با بصرت تر از آنچه که فکر می کند هستند.

آبدانان درادامه در  مورد ضرورت اتحاد و همبستگی میان احزاب و مخالفان نظام جمهوری اسلامی و اینکه پژاک برای برقراری اتحاد و همبستگی احزاب کردی چه گام‌هایی برداشته،اذعان داشت که  ما خود را نماینده‌ی خط سوم می‌شماریم. هر نوع همبستگی و اتحاد سازمانی و حزبی که در این چارچوب باشد را نیز مهم شمرده و برای آن آمادگی داریم. امیدواریم این احزاب و سازمان‌ها (کومله و دمکرات و …) که تاکنون صمیمت لازمه را نه در قبال خلق کُرد و نه در قبال پژاک نشان نداده‌اند، به خود بیایند. ما صمیمی‌بودن و جدیت خود را در راستای ایجاد یک زمینه‌ی همبستگی دمکراتیک در میان احزاب کُرد نشان داده‌ایم.

آبدانان برای اثبات صمیمت فرقه‌اش از مراسمی که اخیراً به مناسبت سالگرد تأسیس پژاک در قندیل برگزار کرده‌ بودند، بعنوان نمونه نام برده است. اما آبدانان از مواضع و رفتار خصمانه‌یی که در قبال دیگر احزاب و گروهها همچون کومله و دمکرات و سرکردگان آنها،‌اتخاذ کرده، حرفی نزده است. این درحالیست که تاکنون بارها پژاک دیگر احزا و گروهها را مشتی جیره‌خوار جمهوری اسلامی و خود را نیز در کانون مطالبات کُردی معرفی کرده است. همچنان که از سخنان آبدانان نیز می‌توان به این خودمحوری محض و کُردستیزانه پژاک پی برد. چراکه پژاک خود را نماینده‌ی خط سوم شمرده و اعلام کرده هر حزب، سازمان، جناح و … که در این راستا باشد(یعنی در خط مشی و در راستای خدمت به جریان آنها باشد)، با آن همکاری دوستانه و استراتژیک خواهند داشت، در غیر اینصورت تماماً در جبهه‌ی مخالف با آن  قرار خواهند گرفت. واقعیت امر اینکه، هیچ وقت در ذهنیت پژاک، کومله، دمکرات و … تعریفی جز خائن، اردوگاه‌نشین، جیره‌خوار و … ندارند. لذا تعریف خود بعنوان مرکز ثقل اتحاد و کانون قضیه‌ی کُردی در ایران، فرمولی است برای تروریزه کردن و میلیتاریزه کردن هویت، تاریخ و جغرافیای کُردها.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *